היי, נעים להכיר!

היי, אני לי. בת 34, נשואה לרונן ואמא של רוז וזואי. 
במשך רוב שנות חיי איירתי, עיצבתי, יצרתי, אך היצירה אצלי קיבלה משמעות חדשה כשהפכתי לאמא. כך קרה שהחיים החדשים שלי מורכבים מאמהות, עיצוב והניסיון לשלב את שניהם באופן שלא יגרע מאף תחום.

Follow Me
Instagram

מחשבות על אמהות וקריירה

עד לא מזמן הייתי מעצבת. ליתר דיוק, עד לפני 10 חודשים. איו לי מושג מה קורה במקצועות אחרים אבל ״מעצבת״, זה טייטל שקשׁה מאוד פשוט לעזוב. זה הרבה יותר מעבודה. זו תשוקה, זו דרך חיים. לעומת זאת, את המשרה הספציפית שהיתה לי לפני שהפכתי לאמא, הרגשתי שהגיע הזמן לעזוב.

עוד ארחיב על החלמת הלידה שלי (כן כן החלמה, לא חופשה) בפוסט נפרד, אבל בוא נגיד שהיא ארכה זמן ארוך מהצפוי. בין הסטריליזציה, להאכלות, להחלפות ולכביסות יש הרבה מאוד זמן לחשוב, מה שחידד אצלי לאט לאט את המחשבה שמה לעשות, המשרה שלי כבר לא מתאימה לטייטל החדש שנוסף לי – אמא. אותה משרה שלפני שלוש שנים היתה משרת חלומותי בעולם המיתוג, זו שלימדה אותי כל מה שאני יודעת על בניית מותג, התנהלות מול לקוחות, לוחות זמנים ואחריות מה היא, לא מתאימה לאמא שאני ולזו שאני עוד רוצה להיות. כזו שמשחקת עם הילדה באמצע היום, כזו ששרה איתה שירים וקוראת לה סיפורים, כזו שמדברת איתה שיחות שלמות גם אם יש מצב שהיא לא מבינה (והיא מבינה). אז החיים התל-אביבים של לעבוד מסביב לשעון ולהשקיע את כל כולי במקום אחד הוחלפו בחיים חולוניים שסובבים סביב הדבר הכי מתוק שראיתי בחיי, והאמת זה לא רע בכלל, אבל זה גם לא בדיוק מה שתכננתי. 

כפי שכתבתי קודם, החלמת הלידה לקחה זמן רב מהצפוי, גם בגלל ההחלמה הפיזית, גם בגלל ענייני הקורונה וחוסר היכולת שלי לשחרר אותה למסגרת תחת כל המצב הזה. היה לי דיי הרבה זמן להתבשל עם ההחלטה לעזוב את המשרה הקודמת שלי. עם קבלת ההחלטה, החלו לצוף כל מיני פחדים סביב החזרה שלי ״לעולם של הגדולים״ וההתקדמות המקצועית. חששתי מאוד שאם אתפטר, לא אצליח לחזור לשוק העבודה. ומה זה אומר בעצם? האם מתאים לי להיות אמא במשרה מלאה? התשובה היא כנראה שלא. הלוואי ויכולתי להיות האחראית הבלעדית לחינוך הילדה, אבל היא כנראה צריכה את המסגרת והחיבור לחברה, ואני כנראה צריכה לחזור למקומות שהפלייליסט בהן לא מתחיל ב״ידיים למעלה, על הראש״. המעצבת שבי לא נרגעה כל הזמן הזה. היא הופיע המון- בסידור של חדר התינוקות, באיורים הבוטנים שהמשכתי לאייר בזמנים בהם היא ישנה, בחשיבה על שעות משחק יצירתיות איתה, ואפילו בבניית טבלה לאירגון הארוחות שלה. המעצבת תמיד היתה שם.

היו ועדיין ישנם לא מעט נסיונות בדרך. למכור מוצרים מאויירים, לקחת כמה עבודות פרילאנס ומיליון ואחת נסיונות להקים את הבלוג. אף אחד מהם לא סיפקה אותי והבנתי ששאני ממש, אבל ממש רוצה לחזור לעבוד. משהו בחשיבה בצוות, בלהקיף את עצמי אנשים יצירתיים שמדברים את אותה השפה היה חסר לי מאוד. אז התחלתי לחפש עבודה.

והנה הפתעה- זה בכלל לא פשוט. מיליון שאלות עלו לי בתחילת החיפוש: מישהו מעסיק בתקופה שכזו? באם אני רוצה לעבוד באותו התחום שבו עבדתי (מיתוג ופרסום)? עד איזה שעה אני יכולה לעבוד? והאם במסגרת התנאים החדשים שלי בכלל זה אפשרי למצוא עבודה מספקת ובעלת ערך במקצוע?… שאלות לגיטימיות שבאמת לחלקן עדיין אין תשובה, או לפחות לא תשובה סופית. הבנתי שלפני שאני בכלל מתחילה לחפש, אני צריכה לבסס כמה כללים וערכים שהם יובילו אותי בחיפוש והם:

  1. שכר הולם שיכבד את העבודה שאותה אני עושה
  2. עבודה מספקת במקצוע העיצוב
  3. מקום המספק תנאים סוציאלים נוחים ומותאמים להורים. 

נשמע טריוויאלי הא? לא ממש. מהניסיון הקודם שלי מקומות עבודה, במיוחד בעיצוב, תמיד מחפשים איזה סופר מן/ וומן כל יכולה. כזו שהיא גם ראש גדול/ גם חושבת מחוץ לקופסא, גם בעלת מוטיבציה גבוהה, גם תורמת לקידום הסטודיו (על ידי כך שהיא  נשארת עד איזה שעה שצריך קודם כל) ואם היא יודעת גם קופי אז בכלל בונוס אדיר. ולגבי המשכורת? אל תצפו ליותר מידי כן? משרדי המיתוג והפרסום לרוב אינם מציעים משכורות ראויות. לפחות לדעתי. אחרי לא מעט מחקר ובירורים הבנתי שהסיכוי המירבי למעצבת לקבל משכורת ראוייה היא בהיי-טק. שם גם התנאים הסוציאלים הטובים ביותר, במיוחד להורים. ידעתי שזו התשובה בשבילי אבל זה ידוע שהמקומות הטובים בוחנים בפינצטה את המתמודדים ומעבירים אותם עוד ועוד שלבים בכדי לוודא שההשקעה אכן משתלמת. מנסיון של נשואה לאיש היי טק, כן זו לגמרי השקעה. 

אז החלטתי ללכת על זה ולחפש משרת מעצבת בהיי-טק. שמתי בצד את כל החוסר ביטחון של כזו שלא עסקה במקצוע/ דיברה עם אנשים במקצוע תקופה לא קצרה וצללתי לחיפוש. להפתעתי, ההצע היה נמוך עד נמוך מאוד. המצב כמובן משפיע, חברות מעטות מגייסות עובדים בתקופה שכזו, אבל אלו שמגייסות- אליהן אתן וודאי רוצות להגיע. כל יום אלפי מעצבים כותבים פוסטים על חיפוש עבודה. הביקוש הולך וגובר וההיצע? לא ממש. רוב החברות אליהן שלחתי את קורות החיים השיבו במייל, כזה אוטומטי שנכתב מראש, שהנתונים אינם מספקים וכו׳. מצרפת לכן דוגמא מתוך אוסף ה״לא״ שקיבלתי במייל בתקופה האחרונה.

עד כה קיבלתי רק 3 טלפונים, מתוך עשרות חברות אליהן פניתי. מתסכל, מייאש ואילולא התמיכה שיש לי בבית, יש מצב שהייתי פונה להסבת מקצוע (ומי יודע, אולי זה עוד יקרה). בכל פעם מחדש גייסתי את מיטב כוחותי והרשמתי בראיונות, השקעתי המון שעות במבחני בית ארוכים ומאתגרים, עברתי עוד שלב ועוד שלב ובכל פעם מחדש עלו בי תקוות שהנה, עוד רגע אני עומדת לקבל את עבודת חלומותיי. אז לא, זה עדיין לא קרה וכל ״לא״ שקיבלתי טילטל אותי קצת יותר. הבעיה היא שאין דרך לדעת מה הסיבה האמיתית שבגללה לא התקבלתי. אם לצטט אחת מהמגייסות ששוחחו איתי ״קשה לי לשים את האצבע על הסיבה המדוייקת. עיצוב הוא מקצוע מאוד סובייקטיבי״. אכן סובייקטיבי (או במילים אחרות ״מה את אומרת..״ ). חלק גדול בי רוצה להאמין שהסיבה האמיתית היא יתרון מקצועי של המתמודדים האחרים ולא חלילה מצב משפחתי כי אני עדיין לא מוכנה שמישהו ינפץ לי את האשלייה שאפשר לקיים חיי משפחה וקריירה מבלי להתפשר על מקום העבודה…

ההתנסות האחרונה בחיפוש עבודה די ערערה אותי וגרמה לי שוב לעצור ושוב לנסות לחשב מסלול מחדש. אם לראות את הצד החיובי של העניין, זה גרם לי לעשות עוד צעד בפתיחת הבלוג אז אולי זה לטובה, ואולי אבל ממש אולי נפתחת לי כאן הזדמנות חדשה. 

בינתיים רוז נכנסה לגן… אמאל׳ה ואבאל׳ה- זה מה שיש לי להגיד על זה. אין גבול למחשבות ולתהיות שהנושא הזה מציף בי- כמה זמן ישאר לי איתה ביום? מתי לי יצא לשחק איתה? לצחוק איתה? ושלא נדבר על לחנך אותה, ובכלל בכלל שלא לדבר על רמת החרדה שלי מכל הכותרות בחדשות. 

ואז, שוב סגר. מצד אחד אני לא צריכה להתעסק עם נושא הגן, וחזרתי להיות פול טיים על הילדה, מצד שני- אין גן, וחזרתי להיות פול טיים עם הילדה משמע איפה אני ואיפה העבודה הנחשקת אותה אני מחפשת. החיים שוב קצת בהולד ואני כאן מנסה לסחוט איזו לימונדה מכל העניין…אז אולי בכל זאת איזו הסבת מקצוע?

אהבתם? שתפו

7 תגובות

  1. התחבטויות מוכרות על מציאת נתיב בחיים בכל היבט שהוא. כתבת ממש יפה. אנחנו מצויים בתקופה שהוכיחה לנו שהחיים הרבה יותר שרירותיים ודינמיים ממה שאי פעם חשבנו, ואפילו יש משהו מרגש בלחשב מסלולים מחדש כל כמה חודשים:) לנסות להגשים כל פעם חלום אחר, לנסות להתחבר לפן שלנו שבכלל לא חשבנו שהוא קיים. בטוחה שתצליחי. תהני מהדרך!

    1. כשמסתכלים על זה ככה זה ללא ספק יותר פשוט, וגם כמו שכתבת, אפילו מרגש. סך הכל המציאות שלנו משתנה, אנחנו משתנים בעקבותיה, סביר מאוד שגם העבודה שלנו והמקצוע שלנו ישתנו. האתגר האמיתי הוא להצליח להתפרנס מהתשוקות שלנו…

  2. שמחה שמצאתי אותך.
    אני מאמינה בכנות שפתיחת הבלוג הזה תפתח לך דלתות שלא חשבת עליהן, ועם הזמן תמצאי את הפתרון הכמעט מדויק לך.
    אני אומרת כמעט כי אמהות… מביאה איתה תמיד את הדילמות והקונפליקטים שלה בתחום ה-work life balance. (וכמובן בכל תחום אחר.)
    בהצלחה! אותי שכנעת 💜

    1. תודה רבה! עניין היא work- life balance מעסיק אותי מאוד במיוחד בחיפוש עבודה חדשה. באמת מקווה למצוא משהו שהוא כמה שיותר מדויק לי…ומי יודע…אולי הבלוג באמת יפתח דלתות חדשות♥️

  3. היי יקירתי,
    קודם כל אני רוצה לחזק ולחבק מרחוק – זאת תקופה לא קלה בכלל מכל כך הרבה מבחינות, אני כל כך מבינה אותך!

    אני חושבת שלא כדאי לעשות צעדים דרסטיים (כמו הסבה ולמידת מקצוע חדש, שעלולה בין היתר לגרום להוצאה נוספת) ולחכות קצת. נסי להישאר אופטימית, דברי עם חברים ומכרים ונסי לחפש אולי עבודות פרילאנס מהבית.

    אני בונת אתרים ומעצבת גרפית עצמאית כבר 6 שנים+ ואני יכולה להגיד לך בביטחון שגם בתקופה הזו, יש עבודה ואפשר להתפרנס (לא “בקלות” כמו בתקופה רגילה, אבל עדיין.)

    בכל מקרה, אם תרצי לדבר עוד בפרטי, שלחי לי הודעה (מייל / אינסטה @theglowgetterblog).

    נשיקות!

    1. היי אהובה! תודה על התגובה! כיף לשמוע את הדברים מאחות למקצוע.
      תראי המחשבות שלי נמצאות כבר המון המון זמן…גם לפני ההריון ידעתי שמישהו אני אחליף מקצוע…כי יש בי עוד תשוקות שאני ארצה להגשים. מסכימה איתך שזה לא הזמן לשינויים קיצוניים …אבל זה בהחלט זמן להציף דברים.
      לצערי אני לא מאלה שיש להם את הסבלנות לפרילנס. ניסיתי והבנתי שזה פשוט לא אני….או שיכול להיות שאני צריכה לדייק את עצמי באיזה סוגי פרילנס לבחור.

  4. לילוש מהממת אחת! איזה כיף לראות מישהי שקוראת לי את המחשבות וכותבת אותן.. הדבר היחיד שאני יכולה ״לנחם״ אותך איתו (פשוט זה לא באמת מנחם..) זה שיש איתנו עוד הרבה אמהות (ונשים וגברים בכללי) באותה סירה. מצד אחד זה מעודד כי אנחנו לא לבד, מצד שני זה אולי הכי פחות מעודד כי יש לנו עוד הרבה מתחרים על מעט משרות.. אני באמת מאמינה בלב שלם שעוד קצת והמצב ישתפר, נמצא את מקומנו החדש (כמו שמצאנו אחת את השניה 😉 ונחזור לסוג של שגרה. אם יש משהו שהאמהות לימדה אותנו זה ששגרה זה דבר דינאמי וצריך להתאים את עצמנו כל פעם מחדש, וזה מתאים גם בהקשר של עבודה לדעתי. מאחלת לך הצלחה מכל הלב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תרצי לקרוא גם על....

רשימת מתנות לגיל שנה

כמה שבועות לפני יום הולדת שנה שלה, החלה להתגבש לה רשימת מתנות יום הולדת שהכנתי למשפחה ולחברים הקרובים. מכירות את זה ששואלים אתכן מה כדאי לקנות לילד וזה תופס אתכן ממש לא מוכנות ואתן אומרת ״מה שתרצו…זה לא ממש חשוב…״ אז כמובן שהעיקר הכוונה אבל למה לא לבקש משהו שבאמת ישמש אותם? כזה שיתאים גם לאג׳נדה החינוכית שלכם וגם מתאים לשלב ההתפתחותי לתחומי העניין של הילד שלכן?! בדיוק בגלל זה הכנתי רשימת מתנות מפורטת לגיל שנה שתחסוך לכן הרבה כאב ראש, התלבטויות והוצאות מיותרות.

קרא עוד »

רשימת המתנות לגיל שלוש

כמיטב המסורת, אחרי שהכנתי רשימת מתנות עבור הבת שלי, אני מתיישבת להכין לכן רשימה מפורטת ומדויקת של מתנות והפעם עבור גיל שלוש. הרשימה מפורטת, מחולקת לקטגוריות, מתאימה לבנים ולבנות וכוללת מוצרים בתקציבים שונים, כך שכל אחת מכן תוכל למצוא את המתנה המתאימה. שיהיה במזל טוב!

קרא עוד »

המלצות לספרי תינוקות, פעוטות וילדי הגן מהוצאת אגם

אחרי שכתבתי לא מעט על חשיבותה של פינת קריאה נגישה ונוחה לילדים שלנו, הגיע הזמן שנצלול לבחירת הספרים שאנחנו מציעות לילדנו בתוכה. הרשו לי להכיר לכן את ״אגם הוצאה לאור״. מדובר בהוצאת ספרים המתמחה בספרות ילדים ונוער (אך לא רק) ומביאה לנו ספרים בעל שם עולמי שמחזקים ערכים חשובים אצל ילדים. כדי לסכם את מבצעי נובמבר באתר, שניה לפני שמסתיימים, הכנתי לכן סקירה של ספרי ההוצאה האהובים עלינו בבית המתאימים לתינוקות, פעוטות וילדי הגן.

קרא עוד »

פינת התארגנות לפעוטות

הצורך בפינת התארגנות עבור הפעוטה שלנו עלה דווקא סביב ההכנה לפרידה מחיתולים. הבנו שהיא כבר ילדה שצמאה לעצמאות וצריך לעזור לה לעזור לעצמה. בפוסט הבא תגלו למה כדאי לכן לשלב פינה שכזו בביתכן, איך לעשות את זה וכמובן תקבלו המלצות על ריהוט לרכישה עבור פינה שכזאת.

קרא עוד »

Wishlist למעצבת המקננת

אמנם מאוחר מהצפוי, אבל התחלתי לקנן! היתרון בילד שני אצלי מתבטא בבחירות יותר מתונות ומדוייקות במקום ההיסטריה של ללכת ולקנות הכל שהיתה בילדה הראשונה. איגדתי עבורכן את הרשימה שלי. לא מדובר במוצרים הכרחיים , אלא במוצרים שישדרגו את הסטייל של הבית ויעשו קצת פאן בלילות חסרי שינה וימים מלאי פליטות וחיתולים.

קרא עוד »

6 דרכים לצביעת קירות
בחדרי הילדים

בין אם מדובר בחדר משחקים, או בחדר השינה, אין כמו זריקת צבע שתוסיף לאווירה. קיים מגוון כל כך רחב של גוונים היום בשוק, שקל מאוד ללכת לאיבוד בו, וזה ממש לא נגמר כאן. לצבוע את כל הקירות? חצי חצי? אולי איזה פרינט חמוד?! אינספור אפשרויות. הפוסט הבא יעשה לכן קצת סדר ויתן לכן לא מעט רעיונות. הכנתי עבורכן מקבץ דרכים לצביעת הקירות בחדרי הילדים, מהטרנדי ביותר ועד הקלאסי שלעולם לא נמאס.

קרא עוד »

עבודה היא דווקא כן משחק ילדים

השילוב של חדר משחקים וחדר עבודה הוא צורך שעלה בתקופת הקורונה, כשרובנו עברנו לעבודה מהבית. אמנם זהו שילוב שאינו מובן מאליו, אך מסתבר כמוצלח מאוד. הוא מאפשר לנו צפיה על הפעוטות שלנו בזמן משחק וכן מאפשר לנו לגנוב פה ושם הפסקות לטובת משחק משותף. יחד עם זאת, כדי שהחלל הזה יהיה מקום שגם נעים לעבוד בו וגם לשחק בו, כדאי לתכנן ולעצב אותו בחכמה.

קרא עוד »