היי, נעים להכיר!

היי, אני לי. בת 34, נשואה לרונן ואמא של רוז וזואי. 
במשך רוב שנות חיי איירתי, עיצבתי, יצרתי, אך היצירה אצלי קיבלה משמעות חדשה כשהפכתי לאמא. כך קרה שהחיים החדשים שלי מורכבים מאמהות, עיצוב והניסיון לשלב את שניהם באופן שלא יגרע מאף תחום.

Follow Me
Instagram

החיים ב-ZOOM

התקופה האחרונה הנחיתה עלינו מציאות חדשה לגמרי, כזאת שקורית ברובה בתוך הבית. כל אחד בוחר להתנהל איתה קצת אחרת, אבל אני שהתחלתי את מציאות הקורונה החדשה ממש קצת אחרי מציאות האימהות החדשה, מצאתי את עצמי לוקחת את כל ההגבלות לקיצון. נמנעת ממפגשים חברתיים ככל הניתן, נמנעת ממקומות ציבוריים ככל הניתן ונמצאת המון בבית. כל תוכניות החלמת הלידה שלי בוטלו ובינהן שלל של חוגים וסדנאות שכבר היו מתוכננות לי ולרוז הקטנה. יכול להיות שהגזמתי ויכול להיות שלא אבל משהו באמהות יחד עם מציאות של מגיפה העלה את רמת החרדתיות שלי לרמה אחרת לגמרי. 

עם הזמן אני מוצאת את האיזון שבין הבית לחוץ, ומפלס החרדה מעט יורד אבל אם נסתכל על הצד החיובי, הצלחתי למצוא לא מעט דברים שאפשר לעשות מהבית עם מה שהפכה לאפליקציה של שנת 2020- ה- ! ZOOM 

ראיונות עבודה:

מי היה מאמין שאפשר להתראיין לעבודה מהבית?! עוד לפני שהחלתי את מסע חיפוש העבודה שלי הטרידה אותי המחשבה שאצטרך לנסוע ממקום למקום לראיונות עבודה שלרוב נמצאים במרכז תל-אביב. בראיון הראשון שנקבע לי שאלתי ״מה הכתובת?״ והופתעתי לקבל את התשובה שהראיון נעשה בZOOM. משהו בזה ישר הוריד לי את מפלס הלחץ. נכון, עדיין הייתי צריכה סידור לילדה כי זה ראיון אחד על אחד ולא כדאי שיהיו בו הפרעות, אבל מדובר לפרק זמן נמוך יותר ממה שהיה אילו הייתי צריכה ממש להגיע לשם, מה גם שיש משהו שלשבת בסביבה הביתית שלך, שזה את מרגישה הכי את והכי בטוחה שיש שנתן לי לפחות נקודת פתיחה טובה יותר. 

הצעת הגשה למפגש בזום. מוצרי הנייר המושלמים של Kariniti

ליווי התפתחותי וייעוץ לתינוקות:

שניה לפני שבלאגן הקורונה התחיל רשמתי אותי ואת רוז לכמה סדנאות: עיסוי תינוקות וליווי התפתחותי. בשיא הגל הראשון הכל נסגר וגם אחרי שנפתח, החלטתי שעדיין זה לא הזמן להתערבב יותר מידי עם אנשים ואכן התחיל לו גל שני. בינתיים רוז גדלה ועברה שלב ועוד שלב בהתפתחות וכאמא חדשה יש לי המון שאלות והמון דברים שאני עוד רוצה לדעת ולהבין. הZOOM הראשון שעשינו היה עם דינה מטיפ -טיפה שלימדה אותנו תרגילים לקראת התהפכויות כשרוז היתה בת ארבעה חודשים. ממש כמה תרגילים פשוטים שגם קצת גיוונו לנו את היום וגם עזרו מאוד לרוז בהתהפכויות. ניתן למצוא אותה בעמוד האינסטגרם @tip_tipa ובעמוד הפייסבוק

לאחרונה הכרתי מיזם מדהים בשם Group Hug שיש בו עולם ומלואו להורים: ייעוצי שינה, תזונה, ליווי התפתחותי וכל מה שרק תרצו בתחום. במקום לחפש שעות ברשת הכל שם מאוגד במקום אחד וכך הגעתי לתמי מגן- מלווה התפתחותית מדהימה שלימדה אותנו תרגילים שיעזרו לרוז להתקדם בזחילה על שש. מודה שזה לא היה קל ורוז לא היתה כל כך מרוצה מהעניין אבל היא נתנה לנו המון כלים שיישמנו ועדיין מיישמים בזמן פעילות על המשטח. 

Therapy Tools: האתר המיועד לייבוא מוצרים רפואים וטיפוליים ובין השאר אפשר למצוא בו לא מעט הרצאות וסדנאות בתחומים שונים להתפתחות הילד , קלינאות תקשורת ועוד. אנחנו השתתפנו בסדנא דו-לשוניות והשפעותיה על התפתחות ילדינו בהנחיית אילונה ענבר, קלינאית תקושרת. רונן (בעלי) גדל בבית דו לשוני וכשרוז נולדה חשבנו איך לחזק אצלה את האנגלית בצורה נכונה, הרי יש לה סבא וסבתא שהולכים לדבר איתה אנגלית. אילונה היתה רהוטה ועניינית, ענתה על כל השאלות ועשתה לנו סדר בבלאגן. אולי עוד אכתוב על כך בבלוג, אבל אנחנו עובדים על הדו-לשוניות של רוז מידי יום מאז.

סדנא נוספת שהשתתפנו בה דרך האתר, גם היא בהנחיית אילונה ענבר, היא Baby signs שזו בעצם שפת סימנים שניתן ללמד תינוקית עד גיל שנה וחצי ובזכותה תינוקות יכולים ממש להביע דברים עוד לפני שהם יכולים לדבר. גם הפעם אילונה היתה ברורה ומפורטת מאוד. הסדנא סיפקה לנו גם המון רגעים משעשעים בהם כל ההורים סימנו יחד בזום ״כלב״, ״חתול״ וסימנים כמו ״עוד״, ״לאכול״ ו״לשתות״. אחרי הסדנא מיד התחלנו לסמן לקטנה שלנו, אך מכיוון שזה תהליך לימודי שלוקח זמן טרם ראינו תוצאות, מבטיחה לעדכן כשיהיו!   

הרצאות לייב בFUNZING:

ביולי האחרון חגגתי יום הולדת 32 וחברה טובה קנתה לי מתנה- שובר לאתר פאנזינג שמאגד כל מיני סדנאות, הדרכות והרצאות לשעות הפנאי. במסגרת הקורונה התחילו להופיע שם גם הרצאות אונליין. הייתי בטוחה שמדובר בהרצאה מוקלטת מראש אבל הופתעתי לגלות שההרצאה נעשית בלייב ויש אינטקאקציה עם הקהל ואפשרות לשאול שאלות. עד כה רכשתי שתי הרצאות שאני מאוד מאוד ממליצה עליהן

  • ״את הבוס״- ליאת לוי קופלמן

ההיכרות שלי עם ליאת היתה דרך מגזין ״גו סטייל״ אותו היא ערכה עד לא מזמן שהמגזין חדל מפעילות. מאוד אהבתי לקרוא את הטור שלה ואת הגישה שלה להרבה מאוד הבטים מתחום האופנה והלייף סטייל. מה גם שמדובר באמא לשלושה שמצליחה לשלב חיי משםחה וקריירה מסגסגת שזה תמיד מסקרן אותי. היישר מחדר העבודה הביתי שלה סיפרה לנו ליאת את סיפור החיים שלה ונתוני הפתיחה הלא פשוטים שהיו לה ואיך בכל זאת, הגיע להישגים ומקומות גבוהים מאוד בחיים. היא דיברה על ביטחון, על נחישות ומוטיבציה ועל מקצועיות. ההרצאה שלה התאימה בול לנקודת הזמן בה אני נמצאת מבחינת חיפוש הקריירה וישבתי מרותקת ובעיקר סקרנית לקרוא את הספר שהוציאה לא מזמן ״את הבוס״. 

  • ״מיינדפולנס״- יהודית כץֿ

את הפודקאסט של יהודית כץ אתן וודאי מכירות, ואם לא אז הנה לכם עוד המלצה לפודקאסט ״חושבים טוב״. יהודית כץ היא פסיכולוגית המתמקדת בפסיכולוגיה חיובית והיא מעניקה בבלוג שלה כלים אמיתיים לחשיבה חיובית במגוון תחומים בחיים. ההרצאה הפעם עסקה במיינדפולנס שמהותו ״הכאן ועכשיו״. יש לציין שהמושג לא חדש לי ולכן חלק מהדברים בהרצאה חזרו על עצמם ופחות חידשו לי, אבל לכל מי שלא מכירה את הנושא, מומלץ ביותר. 

סדנאות:

סנדאת מקרמה למתחילות של שיר שלו:

שיר היא בהחלט הדוגמא איך אפשר לצמוח מתוך משבר. בשנתיים האחרונות היא מתגוררת עם בן זוגה, סטודנט לרפואה, בטורינו שבאיטליה. מי שעקבה כבר אז יכלה לחוות את שווקי העתיקות, בתי הקפה המסוגננים ואת קוראסון פיסטוק המושלם אותן נהגה לאכול מידי בוקר. אה ועוד דבר, יש לה סטייל מושלם! 

בשיאה של פירצת מגפת הקורונה, שהכתה קשות את צפון איטליה, שיר ובן זוגה הזמינו כרטיס טיסה לכיוון אחד לישראל ונחתו אצל הוריה של שיר בתימורים. שם, מהבלבול הנורא וחוסר הידיעה מתי ישובו לטורינו, היא חזרה לאהבתה למקרמה. לפני שהתגוררה באיטליה העבירה שיר סדנאות מקרמה קבוצתיות, ועם מגבלות הקורונה החליטה להעביר סדנאות דרך הZoom. הסדנאות צברו תאוצה ולאט לאט יצרו קהילה של ממש. 

אחרי שבועות בהסגר החלטתי שגם לי מגיע קצת זמן איכות עם עצמי ונרשמתי לסנדא. קיבלתי ערכה מקסימה עם ענף מגולף ויפייפה וחוטי מקרמה איכותיים והעברתי שעתיים קסומות של חוטים וקשרים. יצאה לי תוצאה מקסימה שתלויה לי בסלון ועושה לי נעים כל כך. מומלץ ביותר!

ממש לאחרונה שיר השיקה את האתר שלה שהוא אחד הדברים היפים והמעוררי השראה שראיתי. מוזזמנות להיכנס ל״שירשה מקרמה״

ספורט:

MOMMYSPORT: לקבוצה של אביגיל הגעתי דרך הפייסבוק, כשחיפשתי לחזור להתאמן מעט בתקופת הקורונה. בגדול מאמיספורט זו קבוצת אימהות שנפגשת בפארקים לאימונים קבוצתיים של אביגיל ולרוב יחד עם התינוקות. בתקוםת הקורונה היא פתחה אימוני אונליין דרך הZoom בין השאר גם לנשים אחרי לידה. האימונים מאוד עזרו לי בהתקדמות הראשונית בהחלמת הלידה. אביגיל הסתכלה עליי ואמרה לי מה מותר לי לעשות וממה להימנע ובזכותה גם הגעתי להחלטה שעליי ללכת לפיזיותרפיה רצפת אגן בהקדם האפשרי. היום אביגיל חזרה לאמן בחוץ ומידי פעם מפרסמת אפשרות להתאמן אונליין בעלות נמוכה. 

אפשר למצוא אותה בעמוד הפייסבוק Mommysport

אהבתם? שתפו

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תרצי לקרוא גם על....

רשימת מתנות לגיל שנה

כמה שבועות לפני יום הולדת שנה שלה, החלה להתגבש לה רשימת מתנות יום הולדת שהכנתי למשפחה ולחברים הקרובים. מכירות את זה ששואלים אתכן מה כדאי לקנות לילד וזה תופס אתכן ממש לא מוכנות ואתן אומרת ״מה שתרצו…זה לא ממש חשוב…״ אז כמובן שהעיקר הכוונה אבל למה לא לבקש משהו שבאמת ישמש אותם? כזה שיתאים גם לאג׳נדה החינוכית שלכם וגם מתאים לשלב ההתפתחותי לתחומי העניין של הילד שלכן?! בדיוק בגלל זה הכנתי רשימת מתנות מפורטת לגיל שנה שתחסוך לכן הרבה כאב ראש, התלבטויות והוצאות מיותרות.

קרא עוד »

רשימת המתנות לגיל שלוש

כמיטב המסורת, אחרי שהכנתי רשימת מתנות עבור הבת שלי, אני מתיישבת להכין לכן רשימה מפורטת ומדויקת של מתנות והפעם עבור גיל שלוש. הרשימה מפורטת, מחולקת לקטגוריות, מתאימה לבנים ולבנות וכוללת מוצרים בתקציבים שונים, כך שכל אחת מכן תוכל למצוא את המתנה המתאימה. שיהיה במזל טוב!

קרא עוד »

המלצות לספרי תינוקות, פעוטות וילדי הגן מהוצאת אגם

אחרי שכתבתי לא מעט על חשיבותה של פינת קריאה נגישה ונוחה לילדים שלנו, הגיע הזמן שנצלול לבחירת הספרים שאנחנו מציעות לילדנו בתוכה. הרשו לי להכיר לכן את ״אגם הוצאה לאור״. מדובר בהוצאת ספרים המתמחה בספרות ילדים ונוער (אך לא רק) ומביאה לנו ספרים בעל שם עולמי שמחזקים ערכים חשובים אצל ילדים. כדי לסכם את מבצעי נובמבר באתר, שניה לפני שמסתיימים, הכנתי לכן סקירה של ספרי ההוצאה האהובים עלינו בבית המתאימים לתינוקות, פעוטות וילדי הגן.

קרא עוד »

פינת התארגנות לפעוטות

הצורך בפינת התארגנות עבור הפעוטה שלנו עלה דווקא סביב ההכנה לפרידה מחיתולים. הבנו שהיא כבר ילדה שצמאה לעצמאות וצריך לעזור לה לעזור לעצמה. בפוסט הבא תגלו למה כדאי לכן לשלב פינה שכזו בביתכן, איך לעשות את זה וכמובן תקבלו המלצות על ריהוט לרכישה עבור פינה שכזאת.

קרא עוד »

Wishlist למעצבת המקננת

אמנם מאוחר מהצפוי, אבל התחלתי לקנן! היתרון בילד שני אצלי מתבטא בבחירות יותר מתונות ומדוייקות במקום ההיסטריה של ללכת ולקנות הכל שהיתה בילדה הראשונה. איגדתי עבורכן את הרשימה שלי. לא מדובר במוצרים הכרחיים , אלא במוצרים שישדרגו את הסטייל של הבית ויעשו קצת פאן בלילות חסרי שינה וימים מלאי פליטות וחיתולים.

קרא עוד »

6 דרכים לצביעת קירות
בחדרי הילדים

בין אם מדובר בחדר משחקים, או בחדר השינה, אין כמו זריקת צבע שתוסיף לאווירה. קיים מגוון כל כך רחב של גוונים היום בשוק, שקל מאוד ללכת לאיבוד בו, וזה ממש לא נגמר כאן. לצבוע את כל הקירות? חצי חצי? אולי איזה פרינט חמוד?! אינספור אפשרויות. הפוסט הבא יעשה לכן קצת סדר ויתן לכן לא מעט רעיונות. הכנתי עבורכן מקבץ דרכים לצביעת הקירות בחדרי הילדים, מהטרנדי ביותר ועד הקלאסי שלעולם לא נמאס.

קרא עוד »

עבודה היא דווקא כן משחק ילדים

השילוב של חדר משחקים וחדר עבודה הוא צורך שעלה בתקופת הקורונה, כשרובנו עברנו לעבודה מהבית. אמנם זהו שילוב שאינו מובן מאליו, אך מסתבר כמוצלח מאוד. הוא מאפשר לנו צפיה על הפעוטות שלנו בזמן משחק וכן מאפשר לנו לגנוב פה ושם הפסקות לטובת משחק משותף. יחד עם זאת, כדי שהחלל הזה יהיה מקום שגם נעים לעבוד בו וגם לשחק בו, כדאי לתכנן ולעצב אותו בחכמה.

קרא עוד »