היי, נעים להכיר!

היי, אני לי. בת 34, נשואה לרונן ואמא של רוז וזואי. 
במשך רוב שנות חיי איירתי, עיצבתי, יצרתי, אך היצירה אצלי קיבלה משמעות חדשה כשהפכתי לאמא. כך קרה שהחיים החדשים שלי מורכבים מאמהות, עיצוב והניסיון לשלב את שניהם באופן שלא יגרע מאף תחום.

Follow Me
Instagram

חדר החלומות של רוז

מאז  ומתמיד ייחסתי המון חשיבות לעיצוב המרחב האישי שלי. ובכן, לפחות מאז שהיתה לי שליטה עליו. זה התחיל מחדר הנעורים שלי שנחל שינויים רבים מקירות ורודים ומעוטרים ועד לחזרה ללבן הנקי והפשוט. בעוד חברי לכיתה התחדשו בטלפונים ובמסכים חדישים, אני רציתי שידה חדשה, וכוורת שתארגן יפה את כל הספרים ווילון, חייב וילון. אז נכון שחדר הנעורים שלי לא מייצג בשום צורה את האסתטיקה שלי כיום, אבל זה בעצם כל היופי. עיצוב הסביבה שלנו מספר סיפור של תקופה, ועל מי אנחנו בתוכה. 

כשהתבשרנו שיש לנו בת, אחרי ההתרגשות הגדולה החלו לעלות מיד הרעיונות. כמעצבת גרפית למודת ניסיון אני תמיד מתחילה מלוח השראה, וכך העברתי את החודשים הראשונים של ההריון באיסוף השראות ופנטזיות על החדר המושלם לחיים החדשים שמתחוללים בתוכי. חלמתי על חדר שמשדר רוגע רק מלהעיף מבט. 

התחלתי מחיפוש אחר פלטת צבעים שתהיה נעימה ומרגיעה. התחלתי מגוון של ורוד. אני חושבת שמעבר לסטראוטיפ המגדרי שמייצג אותו, יש בו משהו מאוד אופטימי ומשמח. כמובן שלא כל ורוד יעבוד כאן. בחרנו בגוון ורד מעושן שהתאים בול לקונספט המרגיע שאותו רצינו להשיג. גם כאן, בחרנו לצבוע רק חצי קיר על מנת לא לגרום לצבע להשתלט יותר מידי. סביב הגוון הזה התחלתי לבחור את הריהוט, הטקסטיל ואפילו הבובות ושאר האלמנטים שמקשטים את החדר בגוונים של חום- לבן- בז׳ וורוד בהיר. לאט לאט נרקם לו חדר החלומות ועם התקדמות ההריון כך התקדם לו החדר על הנייר, כשברמת הביצוע עיצוב החדר הושלם רק בחודש הראשון לאחר הולדתה של רוז המופלאה. 

העיצוב:

ריהוט: עם גיבוש לוח ההשראה הבנו שאנחנו רוצים שהריהוט יהיה שילוב של עץ ולבן. הריהוט הסקנדינבי קסם לנו מאוד בקווים הנקיים שלו, באיפוק וכמובן בשילוב של עץ ולבן שהיה בהרבה מהדגמים שראינו. לאחר שיטוט ארוך מצאנו את הדגם הנבחר בABRA kids שמייבאת ריהוט משבדיה ודנמרק. בחודשים הראשונים השתמשנו רק בשידת ההחלתה בחדר , כיוון שרוז עוד ישנה לידנו בעריסה. השידה רחבה מאוד ויש בה מצד אחד גם מגירות לסידור הבגדים (מאוד נוח בהחלפה שהבגדים נמצאים ממש לידך) וגם מספיק רחבה לשים את כל מה שנדרש להחלפה (אפילו יש בה ארונית בצד לסידור מלאי החיתולים והמגבונים). מה שהכי אהבתי בה היא את התוספת שמתלבשת על השידה ומאפשרת להחליף לה בצורה הכי נוחה שיש. שמנו בה מעין משטח לֹpvc קל לניקוי ונוח מאוד. הכל ניתן להשיג שם. מה שכן כשקיבלנו את השידה היה פגם באחד מהחלקים ולקח המון זמן להזמין ולקבל חלק חדש. בסופו של דבר זה הסתדר אבל כן כדאי לקחת בחשבון. לאחרונה רוז עברה למיטת התינוק שלה. יש בה כמה שלבים והיא גם הופכת בשלב יותר מאוחר למיטת מעבר, כך שזו השקעה לטווח ארוך. 

כיסא הנקה: אז יצא שבסופו של דבר לא הנקתי, אבל כמה הכיסא הזה היה משמעותי בחודשים הראשונים. קודם כל, נורא נעים לשבת עליו, ולאחר לידה צריך כיסא רך ונעים לשבת. נורא כיף להאכיל אותה בכיסא והנידנוד גם עוזר לה להירדם יותר בקלות. אני זוכרת רגעים קסומים בכיסא הזה ולחלוטין זו אחת המלצות הגדולות שלי לחדר תינוקות. 

איור: היה לי חשוב להכניס את הטאץ׳ האישי שלי לחדר. בכלל, הרעיון של ליצור לילדה שלי משהו מיוחד בשבילה ריגש אותי מאוד. בחודשי ההריון האחרונים איירתי לרוז שלושה איורי חיות בעיפרון, כמו כל האיורים שלי בשנים האחרונות. איורי שחור לבן מאוד מתאימים לתינוקות במיוחד בחודשים הראשונים שלהם שעדיין אינם מסוגלים לקלוט צבעים, כך שאיורי העיפרון שלי התאימו בול לשלב זה. מיקמתי את האיורים ליד שידת ההחתלה, כך שתוכל להשתעשע בזמן שמחליפים לה.

טקסטיל: תוספות של טקסטיל תמיד משדרגת את החדר כשעושים את זה נכון. בדים מכניסים את הרוך הדרוש לחדר תינוקות. כמובן שגם כאן נשארתי נאמנה לפלטת הצבעים. הוספנו כילה מעל המיטה שבשניות הפכה את החדר לנסיכותי ומעניק תחושת חמימות, מעין מקום משלה שהיא יכולה להיות בטוחה בו. יש לציין שבזמן השינה אנחנו מניחים אותה בכיוון ההפוך לכילה ואף מסיתים את הכילה מאחורי המיטה כדי שהיא לא תוכל למשוך אותה באמצע הלילה. בשלבים יותר מאוחרים התכנון הוא שהכילה תעבור למעין פינת ספר שניצור בחדר.

שם: אוספי האינסטגרם והפינטרסט שלי היו מלאים בעיטורי שמות על קירות והייתי חייבת להשיג כזה משלי. דפי הetsy מלאים באפשרויות אך אני לא מצאתי כזה עם פונט שאוכל להיות שלמה איתו (בעיות של מעצבים) ולכן עיצבתי בעצמי בפונט שאני אוהבת ושלחתי לחיתוך בלייזר (לייזרקאט). החיתוך היה של עץ צפצפה שאותו צבעתי לאחר מכן שצבע של החדר. 

קישוטים וטאצ׳ים אישיים: מי שמכיר אותי טוב יודע שאני תמיד מתמקדת בפרטים הקטנים. במיוחד בחדרי ילדים, יש כל כך הרבה אלמנטים שאפשר לשלב בחדר ויכולים לעשות את כל ההבדל: מתלים, תמונות, בובות, מדפים ושילוט. כל אלה יכולים להפוך חדר מחדר סטנדרטי לחדר מעוצב ובעל אישיות. במחקר שלי במהלך ההריון מצאתי כמה מותגים מדהימים שנמצאים היום בחדר של רוז ונראה לי ששווה להתעכב עליהם טיפה:

  • flybyfly– מדובר במותג ספרדי, וכמה כיף שמיבאים אותו לארץ. מה שמאוד אהבתי בו הוא שהוא מלא במוצרים רכים וחמודים, בצבעים פסטלים רגועים שיכולים להתמזג באלגנטיות בחדר. מי שתבקר בחנות תגלה עולם קסום (ברצינו, החנות נראית כאילו נכנסת לחלום) וכדי לא להוציא שם כמויות מטורפות של כסף הייתי ממליצה לבקר קודם באתר ולהחליט על כמה פריטים. בכלל, בעיצוב חדר אני תמיד מעדיפה לא להעמיס בפרטים מאותו מותג כי אז נוצר מעין מראה של חנות ולא של משהו אישי. 
  • Linving– דפנה המהממת יוצרת אקססוריז לחדרי ילדים בעבודת יד. האתר שלה מלא במוצרי עץ נפלאים שישדרגו כל חדר. אפשר גם לרכוש מוצרים בהתאמה אישית בהתאם לצבע של החדר, או תוספות של שם התינוק. גם הבובות שהיא מייבאת הן קסומות וכל כך מיוחדות. ממש ממליצה לבקר
  • היו היה– עוד יוצרת ישראלית מקסימה שעושה בובות בעבודת יד, אלמנטים מיוחדים לקירות (כמו הקשת הקסומה שהיא יצרה לרוז בדיוק בגוונים של החדר) ועוד הרבה דברים. כדאי לבקר באתר. 
  • Dara home– מייבאת מוצרי לייף סטייל לבית ולילדים שהבולט בהם  done by deer , מותג דני שהוא  קסם לכל חדר ילדים. שם מצאתי את האוניברסיטה המושלמת לרוז. מונוכרומטית, ללא מיליון גירויים שמעייפים את התינוק ומשתלבת מושלם בחדר ובסלון ( נראה לי שאכתוב גם על שילוב הידים בחלל הבית שזה עניין בפני עצמו מבחינתי) . מעבר לכך יש כל מיני כלי אוכל קסומיים, שטיחים יפייפים וקופסאות אחסון הכי מעוצבות שיש. 

עיצוב החדר אמנם הושלם, אך הוא בהחלט אינו סופי וזה מה שהכי כיף בזה. עם הזמן, ככל שרוז תגדל החדר יעבור שינויים כדי להתאים אותו לשלב בו היא נמצאת. אני כבר מפנטזת על פינת קריאה שיהיה לה מקום לשבת ולקחת לקרוא מה שתרצה, ועל כוננית קטנה למשחקים שתוכל לקחת בעצמה… אבל עד אז אני אתפנה לעצב את שאר החללים בבית (שקצת הוזנחו סביב עיצוב חדר הילדים).

אהבתם? שתפו

9 תגובות

  1. מרגיש שחלמתי קצת בהקיץ.
    איזו שלמות! החדר קסום!!!
    הכי יפה שראיתי.

    הכישרון שלך ושלו, המשפחתיות, האהבה והקסם האישי שמיוחד לכם בולט לעין בכל תמונה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תרצי לקרוא גם על....

רשימת מתנות לגיל שנה

כמה שבועות לפני יום הולדת שנה שלה, החלה להתגבש לה רשימת מתנות יום הולדת שהכנתי למשפחה ולחברים הקרובים. מכירות את זה ששואלים אתכן מה כדאי לקנות לילד וזה תופס אתכן ממש לא מוכנות ואתן אומרת ״מה שתרצו…זה לא ממש חשוב…״ אז כמובן שהעיקר הכוונה אבל למה לא לבקש משהו שבאמת ישמש אותם? כזה שיתאים גם לאג׳נדה החינוכית שלכם וגם מתאים לשלב ההתפתחותי לתחומי העניין של הילד שלכן?! בדיוק בגלל זה הכנתי רשימת מתנות מפורטת לגיל שנה שתחסוך לכן הרבה כאב ראש, התלבטויות והוצאות מיותרות.

קרא עוד »

רשימת המתנות לגיל שלוש

כמיטב המסורת, אחרי שהכנתי רשימת מתנות עבור הבת שלי, אני מתיישבת להכין לכן רשימה מפורטת ומדויקת של מתנות והפעם עבור גיל שלוש. הרשימה מפורטת, מחולקת לקטגוריות, מתאימה לבנים ולבנות וכוללת מוצרים בתקציבים שונים, כך שכל אחת מכן תוכל למצוא את המתנה המתאימה. שיהיה במזל טוב!

קרא עוד »

המלצות לספרי תינוקות, פעוטות וילדי הגן מהוצאת אגם

אחרי שכתבתי לא מעט על חשיבותה של פינת קריאה נגישה ונוחה לילדים שלנו, הגיע הזמן שנצלול לבחירת הספרים שאנחנו מציעות לילדנו בתוכה. הרשו לי להכיר לכן את ״אגם הוצאה לאור״. מדובר בהוצאת ספרים המתמחה בספרות ילדים ונוער (אך לא רק) ומביאה לנו ספרים בעל שם עולמי שמחזקים ערכים חשובים אצל ילדים. כדי לסכם את מבצעי נובמבר באתר, שניה לפני שמסתיימים, הכנתי לכן סקירה של ספרי ההוצאה האהובים עלינו בבית המתאימים לתינוקות, פעוטות וילדי הגן.

קרא עוד »

פינת התארגנות לפעוטות

הצורך בפינת התארגנות עבור הפעוטה שלנו עלה דווקא סביב ההכנה לפרידה מחיתולים. הבנו שהיא כבר ילדה שצמאה לעצמאות וצריך לעזור לה לעזור לעצמה. בפוסט הבא תגלו למה כדאי לכן לשלב פינה שכזו בביתכן, איך לעשות את זה וכמובן תקבלו המלצות על ריהוט לרכישה עבור פינה שכזאת.

קרא עוד »

Wishlist למעצבת המקננת

אמנם מאוחר מהצפוי, אבל התחלתי לקנן! היתרון בילד שני אצלי מתבטא בבחירות יותר מתונות ומדוייקות במקום ההיסטריה של ללכת ולקנות הכל שהיתה בילדה הראשונה. איגדתי עבורכן את הרשימה שלי. לא מדובר במוצרים הכרחיים , אלא במוצרים שישדרגו את הסטייל של הבית ויעשו קצת פאן בלילות חסרי שינה וימים מלאי פליטות וחיתולים.

קרא עוד »

6 דרכים לצביעת קירות
בחדרי הילדים

בין אם מדובר בחדר משחקים, או בחדר השינה, אין כמו זריקת צבע שתוסיף לאווירה. קיים מגוון כל כך רחב של גוונים היום בשוק, שקל מאוד ללכת לאיבוד בו, וזה ממש לא נגמר כאן. לצבוע את כל הקירות? חצי חצי? אולי איזה פרינט חמוד?! אינספור אפשרויות. הפוסט הבא יעשה לכן קצת סדר ויתן לכן לא מעט רעיונות. הכנתי עבורכן מקבץ דרכים לצביעת הקירות בחדרי הילדים, מהטרנדי ביותר ועד הקלאסי שלעולם לא נמאס.

קרא עוד »

עבודה היא דווקא כן משחק ילדים

השילוב של חדר משחקים וחדר עבודה הוא צורך שעלה בתקופת הקורונה, כשרובנו עברנו לעבודה מהבית. אמנם זהו שילוב שאינו מובן מאליו, אך מסתבר כמוצלח מאוד. הוא מאפשר לנו צפיה על הפעוטות שלנו בזמן משחק וכן מאפשר לנו לגנוב פה ושם הפסקות לטובת משחק משותף. יחד עם זאת, כדי שהחלל הזה יהיה מקום שגם נעים לעבוד בו וגם לשחק בו, כדאי לתכנן ולעצב אותו בחכמה.

קרא עוד »