היי, נעים להכיר!

היי, אני לי. בת 34, נשואה לרונן ואמא של רוז וזואי. 
במשך רוב שנות חיי איירתי, עיצבתי, יצרתי, אך היצירה אצלי קיבלה משמעות חדשה כשהפכתי לאמא. כך קרה שהחיים החדשים שלי מורכבים מאמהות, עיצוב והניסיון לשלב את שניהם באופן שלא יגרע מאף תחום.

Follow Me
Instagram

כל הסיבות לבחור בצעצועי עץ לפעוטות שלכן

אז אתן משקיעות בחדר משחקים מעוצב, עם כוננית נגישה וצבעוניות נעימה. דואגות לסלסלות קש, קערות מעץ להנגשת המשחקים ולתמונות מנימליסטיות בסטייל נורדי ואז הילד מקבל ערימת צעצועי פלסטיק זרחניים שמקום מוצאן לא נודע ותוקפן מוטל בספק. מי שכבר קראה את הפוסט שלי על ״מתנות גיל שנה״ הבינה שאני בוחרת את המשחקים שאני מכניסה הביתה בקפידה. גם את האסתטיקה וגם את האיכות. מה אם אומר לכן שיש פתרון אסתטי ואיכותי שבו כל הצדדים יוצאים מרוצים? התשובה היא צעצועי עץ.

הנה לכן כמה סיבות לבחור בצעצועי עץ:

  1. אסתטיקה: כבלוגרית העוסקת בעיצוב ואמהות, אני מרשה לעצמי להתחיל מערך זה. אני מודה שזה היה השיקול הראשוני שלי בבחירת צעצועי עץ לקטנה שלי. נורא פחדתי מהצבעוניות העמוסה של צעצועי הפלסטיק ובצעצועי העץ מצאתי את השלווה. ההתעניינות שלי בעולם המונטסורי לגמרי הצדיקה את מה שכבר הרגשתי. החומריות של העץ מרגיעה ומזמינה הרבה יותר מצעצועי פלסטיק ויש לה עוד יתרונות רבים.
  2. בטיחות: המותגים המובילים המייצרים צעצועי עץ הם בעלי סיכוי נמוך בהרבה להכיל חומרים מסוכנים מאשר צעצועי פלסטיק. לרוב לא יהיו להם קצוות חדות ומשוננות שעשויות לפצוע את הפעוט והם בטח שלא ישברו בקלות.
  3. עמידות: צעצועי העץ מפורסמים בעמידותם. הסבירות שצעצוע כזה ישבר או יתקלקל היא נמוכה מאוד וזאת מכיוון שאין בו רכיבים אוטומטים והם אינם מופעלים ע״י סוללות. הם יעברו מאח לאח, מדור לדור ויצרו סיפורים וזכרונות נוסטלגים סביב השימוש בהם.
  4. מודעות סביבתית: לרוב צעצועי העץ עשויים מחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה.  PlanToys למשל, מותג מוביל בייצור צעצועי עץ, מייצר את הצעצועים מעצי גומי שהפסיקו לייצר גומי ועומדים בפני כריתה.
    ב PlanToys לוקחים את העצים האלה ויוצרים מהם חומר חדש ובכך מפחיתים את הצורך בכריתת עצים נוספים לייצור. בנוסף המותג משתמש בפיגמנט צבע אורגני, שומר על חומריות בטוחה ונקייה מרעלים ודואג שגם הפסולת הנוצרת בעת הייצור תנוצל. גם עצם עמידותם של צעצועי העץ הופך אותו למוצר סביבתי.
  5. מפתחים את הדמיון: לרוב צעצועי העץ אינם אוטומטים, כלומר, אינם מופעלים באמצעות כפתור ולכן הפעוט/ הילד הם המפעילים שלו. הם יצטרכו להבין בעצמם כיצד לשחק בהם, מה שדורש מהם יכולות פיתוח של דמיון ומוטוריקה. צעצועי העץ תמיד יהיו פתוחים יותר ויאפשרו לילד משחק שהוא לא בהכרח ״לפי הספר״. תחשבו על מגוון אפשרויות המשחק בקוביות עץ. נוכל לבנות מגדל, נוכל לבנות חוות סוסים ונוכל ליצור מסלול למכוניות. 
  6. מפיקים צלילים נעימים יותר: כמה מעצבנים הרעשים של צעצועי הפלסטיק, שבנוסף לכל בדרך כלל הם גם מהבהבים בעוצמה וגם זזים. בשל החומריות של העץ, הפקת הצליל בו בדרך כלל תהיה נעימה ושלווה יותר, וזאת בתנאי שאין חומריות שמתווספת לעץ כמו מתכות וכדומה.

ריכזתי עבורכן כמה מותגים של צעצועי עץ שאני אוהבת במיוחד:

PlanToys: כבר הזכרתי את המותג בשל המודעות הסביבתית שלו, אבל אוסיף ואומר שמדובר במותג האהוב עליי. מותג כזה שחושב על הפרטים הקטנים. על אופן האחיזה של הפעוט בצעצוע, על שמירה על האותנטיות החשובה במשחקי דמיון ובעיקר יש לו המון חשיבה סביבתית שמוסברת היטב באריזות ובאתר החברה.

תוכלו לקרוא עוד על המותג כאן

Janod: מותג צרפתי המתמחה ביצירת צעצועים מסורתיים מעץ ומקרטון. הצעצועים שלהם יתאימו לפעוטות ולילדים שלכם וגם יעלו אצלכם ואצל ההורים שלכם זכרונות ילדות. ישנן סדרות שונות שהמותג מוציא, בין אם מדובר במשחקי התפתחות בעלי צבעים בסיסיים ומינימליסטים, או כלי נגינה ומשחקים נוספים המשלבים איורים בוטניים וחיות חמודות בצבעוניות מתוקה ומפתיעה.

תוכלו לקרוא עוד על המותג כאן

Djeco: עוד מותג צרפתי בעל אופי נועז במיוחד. אם זה בשילוב פטרנים משוגעים, איורים אומנותיים ובחירה מעניינת של צבעים מנוגדים. הצעצועים שלהם יוסיפו המון סטייל לחדר המשחקים ויסקרנו את הפעוטות והילדים במיוחד. המותג מתגאה מאוד באיכות ובבקרה שהמוצרים שלו עוברים.

תוכלו לקרוא עוד על המותג כאן

Melissa & Douge: מותג שהתחיל מזוג אחד שהעז לחלום בגדול. המותג ידוע ומוכר לכם בעיקר משלל משחקי הדמיון המקסימים שלו, אבל אני אוהבת במיוחד את השלישייה המינימליסטית הזאת. צבע עץ בשילוב עם לבן שיעניק טאצ׳ של רכות לחדר המשחקים. אגב, הצעצועים האלה גדולים במיוחד ומתאימים לפעוטות.

תוכלו לקרוא עוד על המותג כאן

Kids Consept: מה לא נאמר על העיצוב השוודי. אין ספק שמדובר בסגנון עיצובי שנכנס חזק לבתים הישראלים בשנים האחרונות, לכן זה לא מפתיע שנתלהב גם מהצעצועים שלהם. מדובר בצעצועים איכותיים ביותר, ועיצוב מנימליסטי המאפשר לעוף בדמיון. פלטת הצבעים היא פסטלית ועדינה ויחד עם זאת, לא סטנדרטית. נחשפתי אליהם לראשונה דרך האינסטגרם ושמחתי לגלות שBaby-Lee מייבאים לא מעט מהם לארץ. אין ספק שהצעצועים שלהם הן לחלוטין גם אלמנט עיצובי בחדר.

תוכלו לקרוא עוד על המותג כאן

אז כמובן שלעיתים אין מנוס, וגם אצלי אפשר למצוא פה ושם צעצועי פלסטיק, לא לפני שאני בודקת היטב את היצרן ואת איכות החומר. אני חושבת שהצעצועים מלווים את הפעוטות והילדים שלנו כל כך הרבה זמן מהיום ובמיוחד אצל פעוטות הם משמשים גם ככלי לימודי והתפתחותי של ממש, ולכן חשוב שיהיה לנו פיקוח עליהם. 

אהבתם? שתפו

7 תגובות

  1. אהבתי ממש! ❤️ קודם כל צעצועי עץ זה מהמם אבל גיליתי פה דברים שלא ידעתי.. לצערי יש לנו לא הרבה צעצועים בבית אבל רובם מפלסטיק וזה באמת לא כזה טוב וגם לא כזה יפה.. בזמן האחרון התחלתי יותר להתעקש על זה.. אלו שיש לנו מעץ באמת עמידים יותר וכיף ממש לשחק איתם 😬 ציינת את החברה השוודית אז אני אוסיף שיש מחלקת ילדים באיקאה עם הרבה דברים שווים מעץ!

    1. ביליש!! מסכימה איתך יש כמה צעצועי עץ באיקאה לא רעים בכלל. אני למשל מתכננת על המסלול רכבת מעץ שלהם לעוד שנה ככה.

  2. תמיד העדפתי משחקים מעץ, אבל לגמרי עשית לי חשק להעיף את כל מה שיש מפלסטיק ולעשות הזמנה של צעצועים חדשים מעץ! תודה❤️
    יש קוד קופון??🙈

    1. יאללה נועה יש לך הזדמנות עם המעבר! מי יודע, אולי עד אז נשיג פה גם איזו הנחה נחמדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תרצי לקרוא גם על....

רשימת מתנות לגיל שנה

כמה שבועות לפני יום הולדת שנה שלה, החלה להתגבש לה רשימת מתנות יום הולדת שהכנתי למשפחה ולחברים הקרובים. מכירות את זה ששואלים אתכן מה כדאי לקנות לילד וזה תופס אתכן ממש לא מוכנות ואתן אומרת ״מה שתרצו…זה לא ממש חשוב…״ אז כמובן שהעיקר הכוונה אבל למה לא לבקש משהו שבאמת ישמש אותם? כזה שיתאים גם לאג׳נדה החינוכית שלכם וגם מתאים לשלב ההתפתחותי לתחומי העניין של הילד שלכן?! בדיוק בגלל זה הכנתי רשימת מתנות מפורטת לגיל שנה שתחסוך לכן הרבה כאב ראש, התלבטויות והוצאות מיותרות.

קרא עוד »

רשימת המתנות לגיל שלוש

כמיטב המסורת, אחרי שהכנתי רשימת מתנות עבור הבת שלי, אני מתיישבת להכין לכן רשימה מפורטת ומדויקת של מתנות והפעם עבור גיל שלוש. הרשימה מפורטת, מחולקת לקטגוריות, מתאימה לבנים ולבנות וכוללת מוצרים בתקציבים שונים, כך שכל אחת מכן תוכל למצוא את המתנה המתאימה. שיהיה במזל טוב!

קרא עוד »

המלצות לספרי תינוקות, פעוטות וילדי הגן מהוצאת אגם

אחרי שכתבתי לא מעט על חשיבותה של פינת קריאה נגישה ונוחה לילדים שלנו, הגיע הזמן שנצלול לבחירת הספרים שאנחנו מציעות לילדנו בתוכה. הרשו לי להכיר לכן את ״אגם הוצאה לאור״. מדובר בהוצאת ספרים המתמחה בספרות ילדים ונוער (אך לא רק) ומביאה לנו ספרים בעל שם עולמי שמחזקים ערכים חשובים אצל ילדים. כדי לסכם את מבצעי נובמבר באתר, שניה לפני שמסתיימים, הכנתי לכן סקירה של ספרי ההוצאה האהובים עלינו בבית המתאימים לתינוקות, פעוטות וילדי הגן.

קרא עוד »

פינת התארגנות לפעוטות

הצורך בפינת התארגנות עבור הפעוטה שלנו עלה דווקא סביב ההכנה לפרידה מחיתולים. הבנו שהיא כבר ילדה שצמאה לעצמאות וצריך לעזור לה לעזור לעצמה. בפוסט הבא תגלו למה כדאי לכן לשלב פינה שכזו בביתכן, איך לעשות את זה וכמובן תקבלו המלצות על ריהוט לרכישה עבור פינה שכזאת.

קרא עוד »

Wishlist למעצבת המקננת

אמנם מאוחר מהצפוי, אבל התחלתי לקנן! היתרון בילד שני אצלי מתבטא בבחירות יותר מתונות ומדוייקות במקום ההיסטריה של ללכת ולקנות הכל שהיתה בילדה הראשונה. איגדתי עבורכן את הרשימה שלי. לא מדובר במוצרים הכרחיים , אלא במוצרים שישדרגו את הסטייל של הבית ויעשו קצת פאן בלילות חסרי שינה וימים מלאי פליטות וחיתולים.

קרא עוד »

6 דרכים לצביעת קירות
בחדרי הילדים

בין אם מדובר בחדר משחקים, או בחדר השינה, אין כמו זריקת צבע שתוסיף לאווירה. קיים מגוון כל כך רחב של גוונים היום בשוק, שקל מאוד ללכת לאיבוד בו, וזה ממש לא נגמר כאן. לצבוע את כל הקירות? חצי חצי? אולי איזה פרינט חמוד?! אינספור אפשרויות. הפוסט הבא יעשה לכן קצת סדר ויתן לכן לא מעט רעיונות. הכנתי עבורכן מקבץ דרכים לצביעת הקירות בחדרי הילדים, מהטרנדי ביותר ועד הקלאסי שלעולם לא נמאס.

קרא עוד »

עבודה היא דווקא כן משחק ילדים

השילוב של חדר משחקים וחדר עבודה הוא צורך שעלה בתקופת הקורונה, כשרובנו עברנו לעבודה מהבית. אמנם זהו שילוב שאינו מובן מאליו, אך מסתבר כמוצלח מאוד. הוא מאפשר לנו צפיה על הפעוטות שלנו בזמן משחק וכן מאפשר לנו לגנוב פה ושם הפסקות לטובת משחק משותף. יחד עם זאת, כדי שהחלל הזה יהיה מקום שגם נעים לעבוד בו וגם לשחק בו, כדאי לתכנן ולעצב אותו בחכמה.

קרא עוד »