היי, נעים להכיר!

היי, אני לי. בת 34, נשואה לרונן ואמא של רוז וזואי. 
במשך רוב שנות חיי איירתי, עיצבתי, יצרתי, אך היצירה אצלי קיבלה משמעות חדשה כשהפכתי לאמא. כך קרה שהחיים החדשים שלי מורכבים מאמהות, עיצוב והניסיון לשלב את שניהם באופן שלא יגרע מאף תחום.

Follow Me
Instagram

חשיבותה של השראה

מתוך ״קופסאת ההפתעות״ בה אני שומרת פרינטים שונים שליקטתי בארץ ובחו״ל

לוח השראה, Vision board, Inspirational board, Mood board או איך שתרצו לקרוא לזה, הוא כלי מספר אחד לתחילתו של כל תהליך יצירתי. בין אם מדובר בתחילתו של תהליך מיתוג, עיצוב חלל כלשהו בבית, או קונספט לעיצוב אירוע, כדאי שתתחילו מלוח השראה.

בימי נעוריי החזקתי קלסרים שלמים שבהם היו עמודים על גבי עמודים של גזירות עיתונים של דברים שאני אוהבת: להקות אהובות, מילים של שיר אהוב, אאוטפיטים של הכוכבות האהובות עליי בצירוף שלל מדבקות ושרבוטים שלי. אז לא היה לי איזה בריף, או מטרה מוגדרת שבגללה עשיתי את זה, אבל כנראה שהמטרה הפנימית היתה לעצב לי את הזהות שלי. משהו בארגון הקולאז׳ הכל כך חזותי הזה, מארגן לי את המחשבות ושם לי מול הפנים את הבחירות שלי, וכשזה בא מבפנים זה פשוט עושה טוב. 

במסגרת לימודי עיצוב תקשורת חזותית, עיצוב לוח השראה הוא השלב הראשון לכל בריף ובמקרים רבים אפילו התבקשנו להציג את לוח ההשראה. היה בכך מעין הצהרת כוונות לכיוון אליו הולך העיצוב וביקורת על לוח ההשראה לא פעם גרמה לי לשנות כיוון של ממש, או לחלופין, לקבל אישור לצאת לדרך. עם הזמן, התחלתי לפתח דפוס כזה של יצירת לוחות השראה. חברי היקר, Pinterest, אפשר לי ליצור לוחות השראה לכל נושא, כך שבכל פעם שקיבלתי בריף היו לי כבר כמה רעיונות במגירה שהיו כמובן צריכים שפצור והתאמה, אבל שימשו נקודת פתיחה טובה וגרמו לי להרגיש קצת פחות אבודה.

כשהתחלתי את עבודתי הראשונה כמעצבת בסטודיו למיתוג ופרסום, הבנתי שהכלי הכי טוב שרכשתי בלימודים הוא המיומנות ליצור לוח השראה. בתהליכים מיתוגיים וגם בפרסומיים, לוח השראה הוא מרכיב חשוב והכרחי ולפעמים לוקח זמן רב לדייק אותו. ישנם פרויקטים בהם עברו חודשים עד שהגענו ללוח השראה מדוייק לאסטרטגיה הפרסומית או המיתוגית. כמובן ש Pinterest עזר לי גם כאן, אבל ישנם עוד אתרים ששימשו אותי מאוד כמו behance, dribble  וכמובן- האינסטגרם. משנוצר הפיצ׳ר לשמירת תמונות בתיקיות הפכה האפליקציה למקור ההשראה מספר אחד שלי. עם רכישת הניסיון בעבודה, כל דבר בחיי היום היום שתפס לי את העין שימש כהשראה וכך יצרתי בטלפון תיקיות של תמונות שצילמתי ברחוב שחשבתי שישמשו אותי, שמרתי תיקיות של תפריטים, עלונים, פוסטרים שאספתי בטיולים בחו״ל וגזרתי כל מיני פרסומים ממגזינים שקראתי. החיים הם מלאי השראה כשאתה חי ונושם עיצוב מהבוקר עד הערב.

כשעוד עבדתי בסטודיו, התחתנתי. למעצבת החתונה הגעתי מאוד משימתית עם נושא ברור (פריז אהובתי) ולוח השראה מפורט מפלטת הצבעים ועד לשלט הכניסה. אני לא אשכח את החיוך של המעצבת שהבינה שיש עם מי לדבר ושהיא לא תצטרך להסביר לי הרבה.

היום אני קצת חיה אחרת. בין חיפושי עבודה לטיפול בילדה אני מוצאת את עצמי לא פעם מחפשת השראה. בין אם לעיצוב חדר החדר של הקטנה, לתכנון יום ההולדת שלה וכן גם לבלוג הזה, עדיין המעצבת שבי יוצרת לה לוחות השראה על בסיס שבועי, כל פעם למטרה אחרת. אין ספק שזה כלי מעולה ליצירת סדר בבלאגן. הוא מונע ריצות מיותרות, בזבוז של משאבים וכסף לא מעט פעמים ומאפשר לי להיות כמה שיותר מדויקת בבחירות שלי.

כבר כתבתי רבות על עיצוב החדר של רוז. ככה זה התחיל. אחרי ששמרתי מאות תמונות של חדרי ילדים שאהבתי, דייקתי את עצמי ללוח ההשראה הזה ומכאן התחלתי לחפש את הספקים הנכונים, את צבע הקיר ואפילו קיבלתי השראה לאיורים שאיירתי לה.

את לוח ההשראה הזה יצרתי ממש לא מזמן. רוז כבר גדולה וכך גדלה כמות המשחקים והבנו שהחדר שלה לא מספיק והיא צריכה חלל משנה שבו תוכל לשחק בחופשיות (גם קצת בא לנו את הסלון שלנו בחזרה).

כמובן שביום הולדת השנה של רוז האמא- מעצבת שאני פרצה בכל הכוח. אז אמנם הולך להיות כאן פוסט מלא על עיצוב יום ההולדת הראשון של רוז, אבל הנה הצצה לתהליך העיצוב. אגב, בסופו של דבר יצא עיצוב שמשלב את שני הכיוונים.

לסיכום, הנה כמה טיפים שיעזרו לכן ליצור לוח השראה לעיצוב הבא שלכן, לא משנה מה הוא יהיה ובאיזה תחום:

אהבתם? שתפו

5 תגובות

  1. פוסט מעורר השראה. 😉 גם אני איכשהו שומרת באופן טבעי רעיונות, במיוחד מהפינטרסט, אבל לא רק.. אבל לוח השראה אמיתי וממוקד יצרתי בפעם הראשונה לבלוג שלי ות’כלס זה באמת עוזר מאוד. שווה לאמץ את זה לדברים נוספים.
    תודה.

  2. מהמם! אני יוצרת לי לוח השראה בימים אלו ממש כדי להבין איזה עיצוב אנחנו רוצים לדירה החדשה שלנו.
    מצחיק שאפילו ליצור את הלוח השראה זה אתגר בשבילי 😅

    1. היי יוליה! מעולה! תכלס אם תשקיעי בלוח ההשראה יהיה לך הרבה יותר קל להוציא לפועל את עיצוב הדירה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תרצי לקרוא גם על....

רשימת מתנות לגיל שנה

כמה שבועות לפני יום הולדת שנה שלה, החלה להתגבש לה רשימת מתנות יום הולדת שהכנתי למשפחה ולחברים הקרובים. מכירות את זה ששואלים אתכן מה כדאי לקנות לילד וזה תופס אתכן ממש לא מוכנות ואתן אומרת ״מה שתרצו…זה לא ממש חשוב…״ אז כמובן שהעיקר הכוונה אבל למה לא לבקש משהו שבאמת ישמש אותם? כזה שיתאים גם לאג׳נדה החינוכית שלכם וגם מתאים לשלב ההתפתחותי לתחומי העניין של הילד שלכן?! בדיוק בגלל זה הכנתי רשימת מתנות מפורטת לגיל שנה שתחסוך לכן הרבה כאב ראש, התלבטויות והוצאות מיותרות.

קרא עוד »

רשימת המתנות לגיל שלוש

כמיטב המסורת, אחרי שהכנתי רשימת מתנות עבור הבת שלי, אני מתיישבת להכין לכן רשימה מפורטת ומדויקת של מתנות והפעם עבור גיל שלוש. הרשימה מפורטת, מחולקת לקטגוריות, מתאימה לבנים ולבנות וכוללת מוצרים בתקציבים שונים, כך שכל אחת מכן תוכל למצוא את המתנה המתאימה. שיהיה במזל טוב!

קרא עוד »

המלצות לספרי תינוקות, פעוטות וילדי הגן מהוצאת אגם

אחרי שכתבתי לא מעט על חשיבותה של פינת קריאה נגישה ונוחה לילדים שלנו, הגיע הזמן שנצלול לבחירת הספרים שאנחנו מציעות לילדנו בתוכה. הרשו לי להכיר לכן את ״אגם הוצאה לאור״. מדובר בהוצאת ספרים המתמחה בספרות ילדים ונוער (אך לא רק) ומביאה לנו ספרים בעל שם עולמי שמחזקים ערכים חשובים אצל ילדים. כדי לסכם את מבצעי נובמבר באתר, שניה לפני שמסתיימים, הכנתי לכן סקירה של ספרי ההוצאה האהובים עלינו בבית המתאימים לתינוקות, פעוטות וילדי הגן.

קרא עוד »

פינת התארגנות לפעוטות

הצורך בפינת התארגנות עבור הפעוטה שלנו עלה דווקא סביב ההכנה לפרידה מחיתולים. הבנו שהיא כבר ילדה שצמאה לעצמאות וצריך לעזור לה לעזור לעצמה. בפוסט הבא תגלו למה כדאי לכן לשלב פינה שכזו בביתכן, איך לעשות את זה וכמובן תקבלו המלצות על ריהוט לרכישה עבור פינה שכזאת.

קרא עוד »

Wishlist למעצבת המקננת

אמנם מאוחר מהצפוי, אבל התחלתי לקנן! היתרון בילד שני אצלי מתבטא בבחירות יותר מתונות ומדוייקות במקום ההיסטריה של ללכת ולקנות הכל שהיתה בילדה הראשונה. איגדתי עבורכן את הרשימה שלי. לא מדובר במוצרים הכרחיים , אלא במוצרים שישדרגו את הסטייל של הבית ויעשו קצת פאן בלילות חסרי שינה וימים מלאי פליטות וחיתולים.

קרא עוד »

6 דרכים לצביעת קירות
בחדרי הילדים

בין אם מדובר בחדר משחקים, או בחדר השינה, אין כמו זריקת צבע שתוסיף לאווירה. קיים מגוון כל כך רחב של גוונים היום בשוק, שקל מאוד ללכת לאיבוד בו, וזה ממש לא נגמר כאן. לצבוע את כל הקירות? חצי חצי? אולי איזה פרינט חמוד?! אינספור אפשרויות. הפוסט הבא יעשה לכן קצת סדר ויתן לכן לא מעט רעיונות. הכנתי עבורכן מקבץ דרכים לצביעת הקירות בחדרי הילדים, מהטרנדי ביותר ועד הקלאסי שלעולם לא נמאס.

קרא עוד »

עבודה היא דווקא כן משחק ילדים

השילוב של חדר משחקים וחדר עבודה הוא צורך שעלה בתקופת הקורונה, כשרובנו עברנו לעבודה מהבית. אמנם זהו שילוב שאינו מובן מאליו, אך מסתבר כמוצלח מאוד. הוא מאפשר לנו צפיה על הפעוטות שלנו בזמן משחק וכן מאפשר לנו לגנוב פה ושם הפסקות לטובת משחק משותף. יחד עם זאת, כדי שהחלל הזה יהיה מקום שגם נעים לעבוד בו וגם לשחק בו, כדאי לתכנן ולעצב אותו בחכמה.

קרא עוד »