היי, נעים להכיר!

היי, אני לי. בת 34, נשואה לרונן ואמא של רוז וזואי. 
במשך רוב שנות חיי איירתי, עיצבתי, יצרתי, אך היצירה אצלי קיבלה משמעות חדשה כשהפכתי לאמא. כך קרה שהחיים החדשים שלי מורכבים מאמהות, עיצוב והניסיון לשלב את שניהם באופן שלא יגרע מאף תחום.

Follow Me
Instagram

פינת התארגנות לפעוטות

הצורך בפינת התארגנות עלה דווקא סביב ההכנה לפרידה מחיתולים. הבנו שהתינוקת שלנו כבר ילדה של ממש שצמאה לעצמאות וצריך לעזור לה לעזור לעצמה. אם עד עכשיו הורגלנו לעשות עבורה הכל- להחליף לה חיתול, לבחור עבורה את הבגדים ולקנח לה את האף, כעת יש לה רצונות משלה ויכולת לעשות את כל הדברים האלה בעצמה. חוץ מזה, המשחק האהוב על רוז הוא ללבוש שמלה, לשים כתר ולרקוד מול המראה לצלילי Idina Menzel ששרה “Let it Go”. היה לי ברור עד כמה פינה שכזאת בחדר תשמח אותה, כי מעבר לעידוד העצמאות, היא תאפשר לה שעות של משחק ודמיון.

אז מה בעצם תכלול פינה שכזאת? 

  • מראה: כדי שיהיה אפשר לראות מה עושים ולתקן בהתאם.
  • שרפרף: מותאם לפעוטות, על מנת שהרגליים שלהם יגעו בקרקע
  • מדפים / מתלים לתליית חפצים, ביגוד ואקססוריז

יש שיגדילו לעשות ויוסיפו מעין ״מיני ארון״. זהו בעצם ארון קטן, פתוח ונגיש לפעוטות המכיל כמה אופציות מצומצמות של ביגוד והנעלה מתוך הארון של הפעוט. צורה כזאת של הגשה תאפשר לפעוט בחירה שתגרום לו לתחושה של עצמאות ובגרות תחת אותם הגבולות שהציב ההורה מראש עצם בחירת האפשרויות שבארון הקטן.

כמובן שקיים מגוון רחב של אפשרויות כשזה נוגע לפינת התארגנות וכל זה קשור במידת העצמאות שתרצו לאפשר, כי סך הכל הגבול הוא דיי בשליטתכן.

אז איפה למקם את הפינה? 

את ההתלבטות הזאת הייתי פותרת בעזרת שני פרמטרים: 

  1. קודם כל בודקת איפה יש לי לזה מקום מספיק בבית? האם זה בחדר השינה של הפעוט? האם זה בכניסה לבית, סמוך לווי התלייה שלנו? או אולי בחדר האמבטיה?
  2. שנית הייתי חושבת איפה עד היום מתבצעת רוב ההתארגנות בבוקר ואולי להחליט בהתאם ( כמובן במידה ויש מקום).

אנחנו התחלנו בפינת התארגנות בחדר של רוז. זהו המקום בו היא מתלבשת בבוקר וכך היא יכולה לראות את עצמה (ולאשר שאכן זו השמלה שהיא התכוונה אליה) ולהסתדר. כמו שכבר כתבתי, רוז מאוד נהנת מהתארגנות מול המראה ועבורה זהו משחק לכל דבר ולכן היה זה מאוד הגיוני למקם פינה שכזאת בחדר שלה.

במהלך החודש הראשון בגן החדש, בחנו את השגרה החדשה שלנו כמשפחה. שמנו לב שרוז מגלה יותר בגרות ועצמאות והיא מחקה דפוסים שלנו כמבוגרים. כך למעשה הבנו שהכניסה לבית גם צריכה לשמש אותה. הנמכנו את המתלים כדי שתוכל לתלות את תיק הגן שלה והוספנו שרפרף, כדי שתוכל לנעול ולחלוץ נעליים. פתאום כל הכניסה לבית הפכה לפונקציונלית הרבה יותר וזאת משום שלכל פריט בה יש מטרה ברורה.

חשוב להגיד שאם עד היום לא היתה לכן פינת התארגנות, אל תצפו שהפעוט ישתמש בה פתאום כמטה קסם, כמו כל דבר מדובר בעניין של הרגל שצריך להטמיע והוא יקח זמן. מסיבה זאת, הייתי הופכת את הפינה לנעימה ומותאמת לאופי ולתחומי העניין של הפעוט. לדוגמא: רוז מאוד אוהבת לדמיין שהיא נסיכה שמתארגנת לעוד יום בממלכה ולכן בפינת ההתארגנות שלה יש ערכת טיפוח מעץ שהיא משחקת כאילו שמה בושם וליפסטיק לפני שהולכת לגן. 

את פינת ההתארגנות בחדר של רוז רכשתי בחנות בוטיק ישראלית בשם Childwood המייצרת ריהוט וצעצועים מעץ.  מאז שהכרתי את החנות באחד מירידי נתנאלה פינטזתי על לרכוש לרוז איזה פריט משם ופינת ההתארגנות פשוט התיישבה לי בול. עיצוב נקי וצבעוניות רגועה (של השרפרף) שתשתלב עם החדר (קיים בכמה צבעים). אחרי שהזמנתי את המראה והשרפרף הבנתי שאני חייבת עוד שרפרף אחד לסדר גם עמדת התארגנות בכניסה לבית שרוז תוכל לנעול ולהוריד נעליים בעצמה.

אין כמו הלבשת קירות, כדי להשלים את הלוק של פינת ההתארגנות. לפעמים מספיק פרינט אחד שיעשה את כל ההבדל. בחדר של רוז בחרתי שטיח תליה עם אלמנט של דייזי מהמם עליו. הצבעים השתלבו בול עם הצבע של החדר והמיקום שלו מעל פינת ההתארגנות יצר מעין תמונה מושלמת. את השטיח רכשתי מ- Val&Jou

לפינת ההתארגנות בכניסה לבית חיפשתי פרינט זמן רב. כבר היתה לי מסגרת מוכנה, אבל התקשתי למצוא משהו מתאים, עד שנתקלתי בהדפסים של Ted & Tone בחנות האהובה עליי  Don’t Cry Wolf. לכאורה מדובר בהדפסים שנועדו לחדרי ילדים, אבל כיוון שפינת ההתארגנות תשמש את רוז, היה לי חשוב שגם היא תתחבר לתמונה. ההדפס עצמו נקרא ״בנות״ ומה יותר מתאים לבית שלנו מהדפס שכזה?! בנוסף, הצבעוניות המונוכרומטית והסגנון המופשט יחסית של הדמויות מאפשרים לתמונה להשתלב בקלות גם בחלל ״בוגר״ יותר.

כמו תמיד הכנתי לכן עוד אופציות לריהוט שתוכלו להתאים את פינת ההתארגנות לפעוטות שלכן לפי הטעם והתקציב שלכן. מחכה לראות את פינות ההתארגנות בבתים שלכן! 

  1. GRANVAG | מראה לתליה על הקיר | IKEA
  2. DROMMARE | מראה | IKEA 
  3. מראת קיר בשילוב מדף | FOX HOME
  4. מראת ראטן PEAR | טולמנס טוד
  5. מראה מעוצבת + מדף | ACE
  6. מראת ארנב לחדר הילדים | ACE
  7. IKORNNES | מראה לשולחן, עץ מילה | IKEA
  1. KLYKET | וו תלייה מתקפל | IKEA
  2. TROGEN | שרפרף לילדים, צהוב | IKEA
  3. FLISAT | שרפרף לילדים | IKEA
  4. SKADIS | לוח מחורץ, לבן | IKEA
  5.  מתלה אנכי | H&M HOME
  6. HOVOLM | מתלה עם 6 ידיות, אלון | IKEA
  7. שרפרף PLAY | טולמנס דוט
  8. ספסל עץ בעיצוב דוב | ZARA HOME

אם השתמשתן בהמלצות שלי, אשמח לראות. אל תשכחו לתייג אותי באינסטגרם!

אהבתם? שתפו

10 תגובות

  1. היי לי! נהניתי לקרוא וכבר מתכננת את הפינה לקטנה שלי… ובכלל, נהנית לעקוב אחרייך גם באינסטוש, תמשיכי לכתוב ולתת לנו השראה 🫶🦋

  2. למה הילדה הקטנה והתמימה צריכה להכניס לראש בגיל כל כך מוקדם קונספטים של איפור ובישום ובכלל התעסקות בחיצוניות? מה הערך שהיא מקבלת מזה?

    1. האמת התלבטתי אם להגיב, בעיקר בגלל שמהניסוח עולה מעין טון שיפוטי שאני לא מתחברת אליו, אבל בכל זאת.
      איפה את ואיפה קונספטים של איפור?! כנראה שלא כל כך הבנת את מטרת הפינה. הילדה שלי מאוהבת בשמלות מהיום שהבינה שיש לה קצת סיי בכל הנוגע ללבוש ומאז היא פשוט לא מוכנה ללבוש משהו אחר. כשהיא רואה את אמא לובשת שמלה היא קופצת מהתרגשות והעיניים שלה זורחות. אותו הדבר לגבי איפור. אז מה בעצם את אומרת? שאסור לי להתאפר לידה שחס וחלילה לא תקבל מסר שגוי?! ובכל… למה הוא שגוי. אני נגד הימנעות. לא חושבת שצריך לגדל ילדים באינקובטור. הם פוגשים ועוד יפגשו את העולם החיצוני מידי יום והתפקיד שלנו כהורים הוא לתווך להם אותו כך שבעתיד ידעו להתנהל ולקבל החלטות בצורה נכונה. אז כרגע יש לה משחק של איפור ואני לא נותנת לה איפור אמיתי. היא יודעת שזה שייך למבוגרים וכשתהיה גדולה תוכל להחליט איך וכמה היא רוצה להתאפר.
      בכל אופן. מטרת פינת ההתארגנות היא כדי שהיא תתארגן בעצמה. אם מבחינתה להתארגן זה לעשות כאילו היא שמה בושם זה סבבה מבחינתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תרצי לקרוא גם על....

רשימת מתנות לגיל שנה

כמה שבועות לפני יום הולדת שנה שלה, החלה להתגבש לה רשימת מתנות יום הולדת שהכנתי למשפחה ולחברים הקרובים. מכירות את זה ששואלים אתכן מה כדאי לקנות לילד וזה תופס אתכן ממש לא מוכנות ואתן אומרת ״מה שתרצו…זה לא ממש חשוב…״ אז כמובן שהעיקר הכוונה אבל למה לא לבקש משהו שבאמת ישמש אותם? כזה שיתאים גם לאג׳נדה החינוכית שלכם וגם מתאים לשלב ההתפתחותי לתחומי העניין של הילד שלכן?! בדיוק בגלל זה הכנתי רשימת מתנות מפורטת לגיל שנה שתחסוך לכן הרבה כאב ראש, התלבטויות והוצאות מיותרות.

קרא עוד »

רשימת המתנות לגיל שלוש

כמיטב המסורת, אחרי שהכנתי רשימת מתנות עבור הבת שלי, אני מתיישבת להכין לכן רשימה מפורטת ומדויקת של מתנות והפעם עבור גיל שלוש. הרשימה מפורטת, מחולקת לקטגוריות, מתאימה לבנים ולבנות וכוללת מוצרים בתקציבים שונים, כך שכל אחת מכן תוכל למצוא את המתנה המתאימה. שיהיה במזל טוב!

קרא עוד »

המלצות לספרי תינוקות, פעוטות וילדי הגן מהוצאת אגם

אחרי שכתבתי לא מעט על חשיבותה של פינת קריאה נגישה ונוחה לילדים שלנו, הגיע הזמן שנצלול לבחירת הספרים שאנחנו מציעות לילדנו בתוכה. הרשו לי להכיר לכן את ״אגם הוצאה לאור״. מדובר בהוצאת ספרים המתמחה בספרות ילדים ונוער (אך לא רק) ומביאה לנו ספרים בעל שם עולמי שמחזקים ערכים חשובים אצל ילדים. כדי לסכם את מבצעי נובמבר באתר, שניה לפני שמסתיימים, הכנתי לכן סקירה של ספרי ההוצאה האהובים עלינו בבית המתאימים לתינוקות, פעוטות וילדי הגן.

קרא עוד »

Wishlist למעצבת המקננת

אמנם מאוחר מהצפוי, אבל התחלתי לקנן! היתרון בילד שני אצלי מתבטא בבחירות יותר מתונות ומדוייקות במקום ההיסטריה של ללכת ולקנות הכל שהיתה בילדה הראשונה. איגדתי עבורכן את הרשימה שלי. לא מדובר במוצרים הכרחיים , אלא במוצרים שישדרגו את הסטייל של הבית ויעשו קצת פאן בלילות חסרי שינה וימים מלאי פליטות וחיתולים.

קרא עוד »

6 דרכים לצביעת קירות
בחדרי הילדים

בין אם מדובר בחדר משחקים, או בחדר השינה, אין כמו זריקת צבע שתוסיף לאווירה. קיים מגוון כל כך רחב של גוונים היום בשוק, שקל מאוד ללכת לאיבוד בו, וזה ממש לא נגמר כאן. לצבוע את כל הקירות? חצי חצי? אולי איזה פרינט חמוד?! אינספור אפשרויות. הפוסט הבא יעשה לכן קצת סדר ויתן לכן לא מעט רעיונות. הכנתי עבורכן מקבץ דרכים לצביעת הקירות בחדרי הילדים, מהטרנדי ביותר ועד הקלאסי שלעולם לא נמאס.

קרא עוד »

עבודה היא דווקא כן משחק ילדים

השילוב של חדר משחקים וחדר עבודה הוא צורך שעלה בתקופת הקורונה, כשרובנו עברנו לעבודה מהבית. אמנם זהו שילוב שאינו מובן מאליו, אך מסתבר כמוצלח מאוד. הוא מאפשר לנו צפיה על הפעוטות שלנו בזמן משחק וכן מאפשר לנו לגנוב פה ושם הפסקות לטובת משחק משותף. יחד עם זאת, כדי שהחלל הזה יהיה מקום שגם נעים לעבוד בו וגם לשחק בו, כדאי לתכנן ולעצב אותו בחכמה.

קרא עוד »

כל הבית חוגג אהבה

חג האהבה מתקרב, או בשמו הלועזי, הוולנטיין. אולי בארץ עוד יש ויכוח האם לחגוג אותו או לא (הרי יש לנו את ט״ו באב), אבל בתקופה שכזאת רק תנו לנו סיבה למסיבה. האמת היא שלא צריך הרבה. ובכל זאת, אספתי עבורכן את המוצרים הכי חמודים שיתאימו לחגיגות עם הקטנטנים.

קרא עוד »