היי, נעים להכיר!

היי, אני לי. בת 34, נשואה לרונן ואמא של רוז וזואי. 
במשך רוב שנות חיי איירתי, עיצבתי, יצרתי, אך היצירה אצלי קיבלה משמעות חדשה כשהפכתי לאמא. כך קרה שהחיים החדשים שלי מורכבים מאמהות, עיצוב והניסיון לשלב את שניהם באופן שלא יגרע מאף תחום.

Follow Me
Instagram

המלצות לספרי תינוקות, פעוטות וילדי הגן מהוצאת אגם

אחרי שכתבתי לא מעט על חשיבותה של פינת קריאה נגישה ונוחה לילדים שלנו, הגיע הזמן שנצלול לבחירת הספרים שאנחנו מציעות לילדנו בתוכה. הרשו לי להכיר לכן את ״אגם הוצאה לאור״. מדובר בהוצאת ספרים המתמחה בספרות ילדים ונוער (אך לא רק) ומביאה לנו ספרים בעל שם עולמי שמחזקים ערכים חשובים אצל ילדים. ספרי ההוצאה מחנכים לערכיות, דמיון וחשיבה יצירתית והאיורים- תמיד כובשים! בגדול, כל מה שאתן מצפות מספר עבור ילדכן.

לקוראות הבלוג ישנה הנחה קבועה של 10% על כל ספרי ההוצאה בקוד: lee10 

ההנחה שלנו מצטרפת למבצעי הענק של חודש נובמבר (כן, כן, יש כפל הנחות). במהלך כל החודש תוכלו ליהנות ממבצעי ״שבוע הספר״: 

ספרי הילדים והנוער – 3 ב-120 ש״ח

כל ספרי ההוצאה מדהימים, אבל אני יודעת מה הכי מעניין אתכן ולכן ריכזתי כמה מהבחירות שלי לתינוקות, פעוטות וילדי הגן.

ראשית אספר לכן קצת על הספרים עבור גילאי 3-5, כך לפחות הם מוגדרים. אני יכולה לגלות לכן שהקראתי אותן לרוז הרבה לפני. למשל את הספר ״מושלם בשביל שניים״, הקראתי לה כבר בגיל שנתיים. אתן מכירות את הילדים שלכן ואת מידת הקשב שלהן כך שלא הייתי ממהרת ללכת לפי הקיטלוג הגילאי. לנוחיותכן יצרתי מעין קטגוריות על פי ערכים שיקלו על הבחירה.

אומץ

טיפ טיפה אמיץ/ ניקולה קינר: 

הספר הראשון שבחרתי להמליץ עליו הוא האהוב על רוז וגם עליי באופן אישי. כזה שאת מקריאה לילדה ועל הדרך שואלת את עצמך כמה שאלות. 

נבי הארנב מעדיף להישאר בבית. העולם שבחוץ נראה לו מפחיד ומסוכן והוא בוחר שלא לצאת אליו. אך כשחברתו לונה כועסת על כך שלא הצטרף אליה למסע, הוא אוזר אומץ ויוצא לחפש אותה. 

זהו סיפור עם מסר אופטימי שמלמד שכל אחד מאיתנו (גם אותנו ההורים) שהוא יותר אמיץ ממה שהוא חושב, אם רק ינסה.

חברות

הילד והדב/ טרייסי קורדרוי ושרה מסיני: 

סיפור על ילד שלא היה לו עם מי לשחק והשתוקק לחבר, אך מיהו חבר? האם גם דב יכול להיות חבר?

החברות הלא צפויה עם הדב הפגישה אותם עם התמודדויות רבות. במה ישחקו? איך ימצאו את המשותף? הספר מלמד את הילדים על ערך החברות וקבלת האחר. אם רק נגלה סובלנות ונחפש את המשותף, נוכל למצוא חברות נפלאה! 

מושלם בשביל שניים/ טרייסי קורדרוי ורוזלינד בירדשו:

לכלבלב הייתה מזוודה מצויידת עם כל הדברים המיוחדים שלו. ״יש לי את כל מה שאני צריך״ הוא אמר. מבלי להתכוון הוא פוגש בעכבר והם מבלים יחד. כשהעכבר עוזב הוא מבין שלמעשה חסר לו משהו- חסר לו חבר. העכבר חוזר ויחד הם לומדים מהי חברות אמיתית. הם לומדים שחברות היא גם להנות ממשחק משותף, אך גם לחלוק, להקשיב ולעזור האחד לשני. 

קבלת האחר

פילים לא מתקבלים/ ליזה מנטצ׳ב:

רק מלקרוא את שם הספר ולראות את האיור המתלווה אליו, קיבלתי צמרמורת. עם זאת, אין דרך יפה מזאת להעביר לילדים את ערך קבלת האחר, השונה. 

זהו סיפור על ילד קטן עם חיית מחמד לא שגרתית. כשהוא נתקל בשלט ״פילים לא מתקבלים״ הוא מחליט לעמוד לצד חברו ולחפש להם מקום אחר שבו יקבלו אותם בשמחה. בדרך מוצא הילד עוד ילדים עם חיות קצת אחרות ויחד הם פותחים מועדון משלהם שבו כולם מתקבלים! 

אני זה אני ואני מיוחד/ אן מיק ושרה מסיני:

רועי משחק עם חבריו בבית הספר. הוא רוצה להיות האריה, רב החובל נסיך ואסטרונאוט , אך חבריו אומרים לו שהוא לא יכול כי הוא לא מספיק חזק, או לא מספיק יפה, או לא מספיק אמיץ. אמא של רועי מלמדת אותו איך להפוך את הדחייה של הילדים, לניצחון. 

סיפור שמלמד את הילדים שיעור ביצירתיות ובביטחון עצמי ולנו ההורים הוא מזכיר כמה חשוב לדבר עם הילדים על מה שעובר עליהם במהלך היום, לזהות אם יש קשיים ולחזק את הביטחון העצמי שלהם על ידי כך שנזכיר להם – אתה זה אתה ואתה מיוחד!

דמיון ויצירתיות

המסע המופלא שלנו לגן הילדים/ דניאלה קולוט:

אנה ארנבונת, טדי דובוני ותולי התולעת הולכים כל בוקר אל הגן. הגן אמנם נראה קרוב, אך לרגליים הקטנטנות שלהם הדרך ארוכה ורצופת הרפתקאות. בעזרת הדמיון, יכול כל סלע וכל חבל שמונח על הרצפה, להיות חיה מדהימה שתיקח אותם אל הגן על גבה. ספר מקסים מלא ביצירתיות והשראה שיהפוך את הדרך לגן למעניינת הרבה יותר. 

איך נוצר החד קרן הראשון/ ביאטריס בלו: 

חשבתן פעם איך מגיע חד קרן לעולם?! ליבי הקטנה פוגשת חבורת סוסונים שלומדים לעוף. כולם מצליחים, חוץ מסוסן אחד קטן. ליבי נחושה לעזור לסוסון החלש והיא מחפשת דרכים יצירתיות לחזק אותו. בדיוק כשחשבה שכלום לא עוזר, טעות קטנה גרמה למשהו קסום לקרות. זהו סיפור מלא דמיון, יצירתיות, חברות וחיזוק השונה.  

עשר דקות למיטה/ ריאנון פילדינג וכריס צ׳טרטון:

מה כבר אפשר לעשות בעשר דקות לפני השינה?! אם תשאלו את נצנצית, הרבה מאוד! סיפור קסום ומושלם שישלח את ילדכן לישון עם חלומות על עולם קסום מלא בפיות, חדי קרן, וחול מסוכר ורוד. מומלץ להקריא ממש לפני השינה. 

הילדה והדינוזאור/  הולי יוז ושרה מסיני:

סיפור על ילדה ושמה מריאן. מריאן אוספת עצמות של דינוזאור בחוף הים. בעזרת המון דמיון ומחשבה הדינוזאור מתעורר לחיים והם יוצאים להרפתקה. ספר מלא בקסם עם איורים מרגשים וגם אותו אני ממליצה לקרוא לפני השינה.

יחסי אחים / אח חדש במשפחה

יום ארוך מאוד/ נועה קלנר:

מרבית הספרים בקטגוריה הזאת יעסקו בהצטרפות של אח/ות קטן/ה למשפחה ולא על היחסים עצמם. הספר הזה מדבר על היחסים בין האח הגדול לאחותו הקטנה בצורה מאוד נאמנה לחיים האמיתיים. יחסים שנרקמים לאט לאט. מאח גדול ושתלטן שמנסה להרחיק את אחותו הקטנה שלא תפריע לו, לאח שאכפת לו מאחותו הקטנה, שדואג לה ושומר עליה שלא תלך לאיבוד ושתאכל טוב. האח הגדול לומד לחלוק אותה את ההרפתקאות שלו וגם את הגלידה שלו. מודה שלקח לי זמן להבין את הספר כיוון שהוא כתוב בצורה קצת שונה, אבל כשהקראתי אותו לרוז וראיתי את ההתלהבות שלה, הבנתי שהוא מדבר ממש בשפה שלה ולכן הוא מעורר הזדהות. את נועה קלנר אני מכירה עוד בתור סטודנטית לתקשורת חזותית כמאיירת מעולה וכיף ממש לראות את האיורים שלה ממלאים את כל הספר שכתבה בעצמה. 

הביצה של ינשוף קטן / דבי גליורי: 

אמא ינשופה מבשרת לבנה שבקרוב יצטרף אליהם תינוק ינשוף חדש והוא מצידו ממש לא מעוניין בכך. ״את לא צריכה ינשוף חדש!״ טוען הינשוף הקטן. אמא ינשופה מחייכת ומציעה שבמקום ינשוף יהיה בביצה משהו אחר…יחד הם מנחשים מה יכול להיות בביצה, עד שמגיעים למסקנה שעם ינשוף תינוק יהיה לינשוף הקטן הכי כיף לשחק, כי אין כמו אח קטן. 

ספר מושלם ומרענן בקטגוריה של אח/ות חדש במשפחה…דרך נהדרת להסביר את המשמעות של תוספת חדשה למשפחה ויתרונותיה לפעוט קטן. כמו תמיד האיורים יפיפיים וכל כך משעשעים!

ונעבור לקטנטנים…

בגזרת התינוקות דווקא בחרתי ספרים שפחות עוסקים בתוכן ויותר בפעולה. אלו ספרים שהשתמשתי בהן עוד כשרוז הייתה פיצית לזמן משחק. הספר הוא בעצם המשחק. הספרים מכילים משפטים קצרים ופשוטים בהתאם לשלב ההתפתחותי ומזמינים למשחק, פעם ע״י פתיחה של דף נוסף בו מתגלה עוד תמונה, פעם ע״י סיבוב או משיכה של אלמנט בספר, ופעם ע״י זיהוי פריטים מסוימים. 

קוקו, מי זה שם?/ טל שכומן:

סדרת ספרים משעשעת המתבססת על משחק ה״קוקו״ המוכר לכולנו. מה מסתתר מאחורי הדף? אריה? פיל? הסדרה מונה ארבעה ספרי קרטון בנושא: חיות המים, חיות החווה, חיות הבית וחיות הג׳ונגל. מתאים לתינוקות החל מגיל חצי שנה.

סדרת ״יצורים קסומים״:

סדרת ספרים צבעונית ונוצצת שתמשוך את עיניהם של הקטנטנים. הסדרה משלבת הפעלות המתאימות לידיים קטנות. הם יוכלו למשוך, ללחוץ ולסובב אלמנטים בכל עמוד ולהנות מעולמם הקסום של בת-ים, דרקון, חד-קרן ומכשפה.

סדרת ״יש כאן 101…״:

סדרת ספרים מושלמת להרחבת אוצר מילים, המלאה בהפעלות לילדים סקרנים. נוכל לתרגל איתם מיומנויות של איתור ומציא, משחקי צבע ואפילו ספירה. הזדמנות מצויינת לשיח ומשחק. ספר מלא תמונות שהקטנטנים יוכלו לדפדף בהם בעצמם. בסדרה: ״יש כאן 101 בעלי חיים״, ״יש כאן 101 חיות ים״, ״יש כאן 101 כלי תחבורה״. 

ל״אגם הוצאה לאור״  עוד המון ספרים מדהימים ואני מזמינה אתכן להיכנס לאתר, לקרוא תקצירים ולבחור את הספרים שיתאימו לילדכישן, כי אתן יודעות הכי טוב.

לאתר ההוצאה> לחצו כאן!

אל תשכחו להשתמש בקוד: lee10  על מנת לקבל 10% הנחה, בנוסף למבצעים הקיימים באתר. 

אם תרצו להתייעץ, או סתם להראות לי מה רכשתן, מוזמנות לכתוב לי כאן, או בעמוד האינסטגרם שלי!

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תרצי לקרוא גם על....

רשימת מתנות לגיל שנה

כמה שבועות לפני יום הולדת שנה שלה, החלה להתגבש לה רשימת מתנות יום הולדת שהכנתי למשפחה ולחברים הקרובים. מכירות את זה ששואלים אתכן מה כדאי לקנות לילד וזה תופס אתכן ממש לא מוכנות ואתן אומרת ״מה שתרצו…זה לא ממש חשוב…״ אז כמובן שהעיקר הכוונה אבל למה לא לבקש משהו שבאמת ישמש אותם? כזה שיתאים גם לאג׳נדה החינוכית שלכם וגם מתאים לשלב ההתפתחותי לתחומי העניין של הילד שלכן?! בדיוק בגלל זה הכנתי רשימת מתנות מפורטת לגיל שנה שתחסוך לכן הרבה כאב ראש, התלבטויות והוצאות מיותרות.

קרא עוד »

רשימת המתנות לגיל שלוש

כמיטב המסורת, אחרי שהכנתי רשימת מתנות עבור הבת שלי, אני מתיישבת להכין לכן רשימה מפורטת ומדויקת של מתנות והפעם עבור גיל שלוש. הרשימה מפורטת, מחולקת לקטגוריות, מתאימה לבנים ולבנות וכוללת מוצרים בתקציבים שונים, כך שכל אחת מכן תוכל למצוא את המתנה המתאימה. שיהיה במזל טוב!

קרא עוד »

פינת התארגנות לפעוטות

הצורך בפינת התארגנות עבור הפעוטה שלנו עלה דווקא סביב ההכנה לפרידה מחיתולים. הבנו שהיא כבר ילדה שצמאה לעצמאות וצריך לעזור לה לעזור לעצמה. בפוסט הבא תגלו למה כדאי לכן לשלב פינה שכזו בביתכן, איך לעשות את זה וכמובן תקבלו המלצות על ריהוט לרכישה עבור פינה שכזאת.

קרא עוד »

Wishlist למעצבת המקננת

אמנם מאוחר מהצפוי, אבל התחלתי לקנן! היתרון בילד שני אצלי מתבטא בבחירות יותר מתונות ומדוייקות במקום ההיסטריה של ללכת ולקנות הכל שהיתה בילדה הראשונה. איגדתי עבורכן את הרשימה שלי. לא מדובר במוצרים הכרחיים , אלא במוצרים שישדרגו את הסטייל של הבית ויעשו קצת פאן בלילות חסרי שינה וימים מלאי פליטות וחיתולים.

קרא עוד »

6 דרכים לצביעת קירות
בחדרי הילדים

בין אם מדובר בחדר משחקים, או בחדר השינה, אין כמו זריקת צבע שתוסיף לאווירה. קיים מגוון כל כך רחב של גוונים היום בשוק, שקל מאוד ללכת לאיבוד בו, וזה ממש לא נגמר כאן. לצבוע את כל הקירות? חצי חצי? אולי איזה פרינט חמוד?! אינספור אפשרויות. הפוסט הבא יעשה לכן קצת סדר ויתן לכן לא מעט רעיונות. הכנתי עבורכן מקבץ דרכים לצביעת הקירות בחדרי הילדים, מהטרנדי ביותר ועד הקלאסי שלעולם לא נמאס.

קרא עוד »

עבודה היא דווקא כן משחק ילדים

השילוב של חדר משחקים וחדר עבודה הוא צורך שעלה בתקופת הקורונה, כשרובנו עברנו לעבודה מהבית. אמנם זהו שילוב שאינו מובן מאליו, אך מסתבר כמוצלח מאוד. הוא מאפשר לנו צפיה על הפעוטות שלנו בזמן משחק וכן מאפשר לנו לגנוב פה ושם הפסקות לטובת משחק משותף. יחד עם זאת, כדי שהחלל הזה יהיה מקום שגם נעים לעבוד בו וגם לשחק בו, כדאי לתכנן ולעצב אותו בחכמה.

קרא עוד »

כל הבית חוגג אהבה

חג האהבה מתקרב, או בשמו הלועזי, הוולנטיין. אולי בארץ עוד יש ויכוח האם לחגוג אותו או לא (הרי יש לנו את ט״ו באב), אבל בתקופה שכזאת רק תנו לנו סיבה למסיבה. האמת היא שלא צריך הרבה. ובכל זאת, אספתי עבורכן את המוצרים הכי חמודים שיתאימו לחגיגות עם הקטנטנים.

קרא עוד »